Audi A1 Sportback

1.4 TFSI 140CP M6

Motor / Transmisie

4.5

Audi A1 Sportback se lansează oficial pe piaţă, în această primăvară, cu şase motoare. Trei TDI şi trei TFSI. De la 86 la 185 de cai, în funcţie de cât de grăbiţi sunteţi. Noi vă recomandăm însă cu multă căldură un motor care va veni puţin mai târziu, dar care vine cu un compromis excelent la capitolele performanţe şi consum: cel mai nou motor venit în gama Audi, 1.4 TFSI de 140 de cai putere. Deşi pare o "benzină" cu putere cam mare pentru un model atât de mic, versiunea de 140 de cai a lui 1.4 TFSI are un as tehnologic în mânecă. Să mă explic.

Audi îi spune "Cylinder on Demand". Practic, atunci când rulezi la viteză de croazieră pe autostradă, doi dintre cei patru cilindri ai motorul sunt dezactivaţi, astfel că cifrele de consum scad. Audi spune că diferenţele faţă de o versiune normală ar fi de până la un litru/100 de kilometri, deci vorbim de o scădere sănătoasă. Partea bună e că cele câteva zeci de kilometri ai testului din nordul Spaniei nu mi-au dat de înţeles că doi cilindri ies din schemă din când în când. Altfel spus, tehnologia este complet neintruzivă. Iar asta nu e rău deloc. Cât de sensibil să fii să simţi că cei doi cilindri reintră în funcţiune la nevoie în 13 milisecunde?

În rest, motorul se simte ca un 1.4 TFSI normal. La 140 de cai şi 1225 de kilograme, e, de altfel, absolut normal să fie ok. Ai 250 Nm disponibili de la 1500 rpm, deci nu ai probleme de adaptare în depăşiri sau în situaţii de urgenţă. Am testat versiunea manuală cu şase trepte a transmisiei, dar vă recomand cu mare căldură S tronic-ul cu şapte rapoarte. Pentru mai puţine bătăi de cap în oraş.

  • Bau-Bau, marţi, 31.01.2012 14:43
    A1

    O masina cu tehnologie nou dar cu un pret enorm pentru clasa sa !

  • unckle, marţi, 31.01.2012 15:04

    200 sau 250 Nm ? care au fost cifrele de consum ? (intreb asta pentru ca motorul are probabil sanse sa se mute si in masini pentru oameni normali .. nu ar strica o detaliere)

  • mircea, marţi, 31.01.2012 16:23
    @unckle

    250 Nm. Nu am avut timpul necesar pentru a testa pe îndelete consumul în funcţie de mediul de rulare. De obicei, asta se întâmplă la testele din ţară, unde avem ceva mai mult timp pentru a "desface" maşina. În principiu, consumul pe care l-am expus şi în test, de 7.0 litri, a fost realizat într-un amestec destul de egal de rulaj pe autostradă şi şosea, plus câteva incursiuni în oraş. Când vine motorul la noi ne vom face o idee mai clară asupra calităţilor sale. Dar, ca idee, scazi maxim un litru din consumul real al unui motor 1.4 TFSI care nu are Cylinder on Demand. Pe-acolo.

  • unckle, marţi, 31.01.2012 16:52

    de scazut scazi un litru ... dar tre sa iti iei pantofii aia "usurei" pentru a convinge calculatorul ca nu ai nevoie de putere :) ... cu "bocancii" in picioare probabil scaderile sunt nesemnificative prin oras. Un start-Stop are efecte mult mai benefice asupra mersului prin oras decat dezactivarea a doi cilindri pe 150m in care prinzi "linistea sufleteasca" si nu iti tre o accelerare :) ... asta are Start-Stop ?

  • zagado26, marţi, 31.01.2012 21:10
    @unckle

    Are, vezi imaginea 20.

  • Cyrus, miercuri, 01.02.2012 00:01
    Interesant

    Interesanta masina. Doar ca pretul e mai select cu potentialii clienti

  • Andy, miercuri, 01.02.2012 00:35
    @Mircea

    Mircea, cred ca Unckle se referea la Start/Stop aka Stop/Go, adica oprirea automata de la semafor, fiind vorba de economia de combustibil. Ceea ce nu am reusit sa-mi dau seama din articol daca are sau nu

  • mircea, miercuri, 01.02.2012 01:24
    @Andy, @unckle

    Da, are și Start-Stop. Scrie și în text. Cu bold :) "Audi zice că e vorba de 4.7 litri/100 km, cifră la care se ajunge atât cu ajutorul tehnologiei despre care am vorbit, cât şi apelând la deja clasicul Start-Stop."

  • unckle, miercuri, 01.02.2012 08:45

    sa mor daca am vazut :) interesant ca inca nu au aparut comparatiile cu clio si fiesta

  • @unckle, miercuri, 01.02.2012 12:26

    da..sau cu referinta corsa ...:)

  • paul, miercuri, 01.02.2012 14:47
    audi value

    A1 este o aparitie interesanta pe strazi ca si viitorul A0.5 cu spatiu pentru poseta in portbagaj si 3 metrii lungime totul la un pret de dumping : 20000 euro ( fara tva) =)) sunt curios cat dureaza pana imi stergeti comentariile :))