Motor / Transmisie
Audi A1 Sportback se lansează oficial pe piaţă, în această primăvară, cu şase motoare. Trei TDI şi trei TFSI. De la 86 la 185 de cai, în funcţie de cât de grăbiţi sunteţi. Noi vă recomandăm însă cu multă căldură un motor care va veni puţin mai târziu, dar care vine cu un compromis excelent la capitolele performanţe şi consum: cel mai nou motor venit în gama Audi, 1.4 TFSI de 140 de cai putere. Deşi pare o "benzină" cu putere cam mare pentru un model atât de mic, versiunea de 140 de cai a lui 1.4 TFSI are un as tehnologic în mânecă. Să mă explic.
Audi îi spune "Cylinder on Demand". Practic, atunci când rulezi la viteză de croazieră pe autostradă, doi dintre cei patru cilindri ai motorul sunt dezactivaţi, astfel că cifrele de consum scad. Audi spune că diferenţele faţă de o versiune normală ar fi de până la un litru/100 de kilometri, deci vorbim de o scădere sănătoasă. Partea bună e că cele câteva zeci de kilometri ai testului din nordul Spaniei nu mi-au dat de înţeles că doi cilindri ies din schemă din când în când. Altfel spus, tehnologia este complet neintruzivă. Iar asta nu e rău deloc. Cât de sensibil să fii să simţi că cei doi cilindri reintră în funcţiune la nevoie în 13 milisecunde?
În rest, motorul se simte ca un 1.4 TFSI normal. La 140 de cai şi 1225 de kilograme, e, de altfel, absolut normal să fie ok. Ai 250 Nm disponibili de la 1500 rpm, deci nu ai probleme de adaptare în depăşiri sau în situaţii de urgenţă. Am testat versiunea manuală cu şase trepte a transmisiei, dar vă recomand cu mare căldură S tronic-ul cu şapte rapoarte. Pentru mai puţine bătăi de cap în oraş.
O masina cu tehnologie nou dar cu un pret enorm pentru clasa sa !