Audi A1 Sportback

1.4 TFSI 140CP M6

Tinuta de drum

3.5

Audi A1 nu vine cu atitudinea de "kart" a lui Mini şi reuşeşte să fie unul dintre cele mai echilibrate modele din segmentul mic. Nu îţi rupe rinichii când treci peste liniile de tramvai, dar nici nu te pune să-ţi menţii echilibrul cu mâna pe geamul lateral ca la patinaj viteză în viraje. Raportul distrubuţiei maselor, 61/39, favorizează puntea faţă şi o uşoară subvirare, dar suspensiile McPherson pe faţă şi cele independente cu bare de torsiune pe spate asigură o calitate ridicată a ţinutei de drum. Altfel spus, dacă aveţi ieşiri sportive, nu veţi avea probleme mari pe viraje.

Mai mult, Audi plusează începând cu versiunea de echipare Ambition şi vă oferă suspensii sport şi jante de 17 inch pentru a îmbunătăţi ţinuta de drum. Direcţia este civilizată, dar - oarecum normal - nu se ridică la nivelul modelelor din segmentele superioare Audi. Până la urmă, fiecare maşină e făcută pentru o abordare diferită a situaţiilor din trafic.

  • Bau-Bau, marţi, 31.01.2012 14:43
    A1

    O masina cu tehnologie nou dar cu un pret enorm pentru clasa sa !

  • unckle, marţi, 31.01.2012 15:04

    200 sau 250 Nm ? care au fost cifrele de consum ? (intreb asta pentru ca motorul are probabil sanse sa se mute si in masini pentru oameni normali .. nu ar strica o detaliere)

  • mircea, marţi, 31.01.2012 16:23
    @unckle

    250 Nm. Nu am avut timpul necesar pentru a testa pe îndelete consumul în funcţie de mediul de rulare. De obicei, asta se întâmplă la testele din ţară, unde avem ceva mai mult timp pentru a "desface" maşina. În principiu, consumul pe care l-am expus şi în test, de 7.0 litri, a fost realizat într-un amestec destul de egal de rulaj pe autostradă şi şosea, plus câteva incursiuni în oraş. Când vine motorul la noi ne vom face o idee mai clară asupra calităţilor sale. Dar, ca idee, scazi maxim un litru din consumul real al unui motor 1.4 TFSI care nu are Cylinder on Demand. Pe-acolo.

  • unckle, marţi, 31.01.2012 16:52

    de scazut scazi un litru ... dar tre sa iti iei pantofii aia "usurei" pentru a convinge calculatorul ca nu ai nevoie de putere :) ... cu "bocancii" in picioare probabil scaderile sunt nesemnificative prin oras. Un start-Stop are efecte mult mai benefice asupra mersului prin oras decat dezactivarea a doi cilindri pe 150m in care prinzi "linistea sufleteasca" si nu iti tre o accelerare :) ... asta are Start-Stop ?

  • zagado26, marţi, 31.01.2012 21:10
    @unckle

    Are, vezi imaginea 20.

  • Cyrus, miercuri, 01.02.2012 00:01
    Interesant

    Interesanta masina. Doar ca pretul e mai select cu potentialii clienti

  • Andy, miercuri, 01.02.2012 00:35
    @Mircea

    Mircea, cred ca Unckle se referea la Start/Stop aka Stop/Go, adica oprirea automata de la semafor, fiind vorba de economia de combustibil. Ceea ce nu am reusit sa-mi dau seama din articol daca are sau nu

  • mircea, miercuri, 01.02.2012 01:24
    @Andy, @unckle

    Da, are și Start-Stop. Scrie și în text. Cu bold :) "Audi zice că e vorba de 4.7 litri/100 km, cifră la care se ajunge atât cu ajutorul tehnologiei despre care am vorbit, cât şi apelând la deja clasicul Start-Stop."

  • unckle, miercuri, 01.02.2012 08:45

    sa mor daca am vazut :) interesant ca inca nu au aparut comparatiile cu clio si fiesta

  • @unckle, miercuri, 01.02.2012 12:26

    da..sau cu referinta corsa ...:)

  • paul, miercuri, 01.02.2012 14:47
    audi value

    A1 este o aparitie interesanta pe strazi ca si viitorul A0.5 cu spatiu pentru poseta in portbagaj si 3 metrii lungime totul la un pret de dumping : 20000 euro ( fara tva) =)) sunt curios cat dureaza pana imi stergeti comentariile :))