Lexus IS

2.5 Hibrid (300h) 223CP Aut1 F-Sport

Interior

4.5

Era nevoie de teleportare ca să ajungi în interiorul navetei Start Trek. Acum e nevoie doar să deschizi uşa lui Lexus IS pentru a-ţi aduce aminte de creaţia futuristă a căpitanului Jean-Luc Picard. Totul este supertehnologizat, împachetat într-un design nonconformist.

Planşa de bord este etajată diferit de celelalte modele convenţionale şi este îmbrăcată într-un plastic prietenos, moale, cu o textură ce promite să nu se degradeze în timp Nu acelaşi lucru l-aş putea spune despre consola centrală, îmbrăcată într-un plastic lucios, care începe să îşi piardă din strălucire odată cu vremea.

Finisajele sunt demne de obsesia unui model japonez, iar pielea care îmbracă scaunele este de calitate. Şi fiindcă tot am ajuns la scaune, trebuie să menţionez că oferă printre cele mai bune susţineri laterale din sgment. De asemenea, poziţia de condus extrem de joasă te face să te simţi într-un model cu adevărat sportiv.

Până acum am tot lăudat ergonomia celor de la BMW. A venit timpul să lăudăm şi ergonomia celor de la Lexus. Cel puţin la nivelul consolei centrale şi al volanului. Aspectul futurist este împachetat într-o formă extrem de comercială. Am rămas impresionat de instrumentele de bord colorate, împrumutate de la supercarul LF-A şi de volanul cu padele. 

Spaţiul interior este decent. Pe locurile din spate e loc pentru doi adulţi şi un copil. Spaţiul pentru picioare este generos, mai generos chiar decât în cazul unui BMW Seria 3 cu o reglare potrivită a scaunelor faţă. Există însă o problemă cu spaţiul pentru capul pasagerilor spate. Dacă aveţi aproape de 1.80 s-ar putea să simţiţi plafonul destul de aproape.

Cât priveşte spaţiile de depozitare, ele există. Cotiera centrală este încăpătoare, torpedoul nu prea (dar are o deschidere interesantă), iar buzunarele create în uşă sunt relativ încăpătoare. Mai greu cu găsirea unui spaţiu pentru telefonul mobil.

Portbagajul este încăpător, capacitatea lui ajungând la 450 de litri. Este însă greu de accesat fiind destul de adânc şi cu o gură de încărcare nu foarte generoasă. Totodată, este şi mai puţin generos decât în cazul rivalilor germani.

  • Scorpionul.negru, marţi, 28.01.2014 12:45

    La 56 de mii s epoate cumpara un GS si e alta masina ! Mi-a placut prima generatie de IS...acesta mi se pare prea agresiv si SF...poate este 10 ani o sa ma obisnuiesc cu el.

  • Dacia Plant, marţi, 28.01.2014 14:24

    Cum sunt masinile astea care au si un sistem hibrid ? cat de fiabile sunt ? sistemul ala merge anumit numar de km si trebuie inlocuit ? as dori mai multe detalii de la cei care cunosc si sunt pasionati de astfel de sisteme. Eu de exemplu ma uitam la un Civic Hybrid. Mie imi place aceasta masina.

  • VladBZ, marţi, 28.01.2014 14:43

    Mda...233 de cai si are performante de 2 litri diesel.

  • Inexo-cuantic, marţi, 28.01.2014 15:28

    Masina asta combina frumos utilul cu placutul, iar calitatea acestei masini se resimte pe sosea, caracteristicile fine si exteriorul sportiv vor depasii cu siguranta asteptarile clientului. IS300H cu pachet F-Sport prezinta un stil atletic; interiorul masinii pare destul de confortabil oferind o combinatie perfecta intre practic si design. Doar finisajele mi se par o idee cam slabe, si nu numai IS ci toti competitorii noi din acest segment, iar la capitolul asta Rover 75 exceleza foarte mult, dand o nota de exclusivism. Sa auzim numai de bine !

  • Plastic lucios, marţi, 28.01.2014 16:18

    "consola centrală, îmbrăcată într-un plastic lucios, care începe să îşi piardă din strălucire odată cu vremea." - inteleg ca ati calatorit in timp si ati vazut ca asa se intampla sau s-a intamplat deja in cateva zile de test? Probabil ati vazut ca s-a intamplat asta in cazul unor modele fabricate acum cativa ani si ati tras concluzia ca asa se va intampla si acum... or mai fi schimbat si ei materialele, nu puteti sa-i condamnati pe viata :)

  • Roveru, marţi, 28.01.2014 18:02

    @idioto-cuantic: Ma termina cu rovaru tau adus din anglia ca deja nu te mai pot vedea la fiecare articol comentand ori despre rover 25 ori despre 75. Cu jantele astea de la lexus imi cumpar 2 rovere ca a tale. Tu sti macar filozofia sau ce inseamna Lexus ?

  • @Roveru, marţi, 28.01.2014 18:24

    Baiatu e @mafia, inainte dispera lumea cu toyota si lexus, acum si-a gasit cu rover si jaguar, nu-l mai bagati in seama, este bolnav.

  • Sam, marţi, 28.01.2014 19:03

    Am zis si la articolul cu Polo. Inexo-Psiho-Cuantic, degeaba esti obsedat cu marcile auto englezesti ca ii absolut stupid sa compari un model din urma cu 15 ani cu unul din prezent. Si serios, stiu ca esti un troll, dar de unde naiba ai atata timp sa scrii despre masinile englezesti la absolut fiecare articol de pe acest site (comentarii de obicei complet irelevante). Te rog pastreaza-ti iubirile auto pentru tine ! (Eventual incearca si un control psihiatric).

  • mog, marţi, 28.01.2014 19:06

    daca mi`as dori o masina cu tractiune spate si as avea 50000 eur, as lasa BMW pt cunoscatori si mi`as lua asa ceva. E superba, iti da un aer exclusivist si as fi mai mult decat fericit cu acei 233 cp combinat.

  • Lache, marţi, 28.01.2014 20:04

    Eu am o regula. Chiar daca suna extraordinar si tentant,totusi este un model recent lansat pe piata.Motoare noi despre care nu stim cum se vor descurca in viitor.Orice producator auto da garantie de 3 ani.Dupa ce iese din garantie(100 000 de km pot fi facuti intr-un an) ce o sa fac? La un slariu mediu(pe care cei mai multi il viseaza,cam 400 de euroi pe luna) précis am sa-mi permit sa intretin masina asta cum trebuie.Ideea este ca trebuie asteptat si vazute concluziile despre o masina complet noua. Asta poate sa ia si 2 sau 3 ani.Dupa aceea mai stam de vorba!

  • Dorin, marţi, 28.01.2014 21:55

    Masina arata foarte bine, dar de ce este asa inceata? Totusi vorbim de 233 de cai, te-ai astepta la un 0-100 undeva pe la 7 secunde, si viteza maxima de macar 240.

  • Inexo-cuantic, marţi, 28.01.2014 21:59

    Roveru, Dupa lipsa bunului simt nu as putea crede ca faci parte din categoria de cunoscatori cu buna credinta. Lasa asa, nu are rost sa mai continui cu tine. Ia permisul, condu masini, creaza-ti o parere, dupa aceea iti fac cinste cu un Schweppes sa stam de vorba. Salutare ! Tot nu am inteles la ce s-a referit userul de jos. Ce Toyota ? Ce Lexus ? Ce mafie ? Unde suntem aici in jocuri video unde sa visam si sa ne acuzam fara scrupule unii pe altii din motive bizare fara nici cea mai mica legatura cu realitatea ? Eu cred ca redactia Automarket, are datoria de a ne proteja noua utilizatorilor logati, demnitatea si calitatea de membri cu drepturi depline. Va rog mult nu mai lasati sa se scrie off topic, fiindca nu le vad rostul la astfel de comentarii care sunt paralele cu informatiile auto.

  • unckle, marţi, 28.01.2014 23:50

    deci nu ati testat consumul ... probabil pentru ca testul s-a defasurat intre reprezentanta si pasajul victoria .. (??!!??) deeeci ce ziceti ca face in realitate motorul ala ? acu sa-i vad pe fanii japonezi cum spun ca motorul asteia cuplat la electric au o mega fiabilitate si ca nu ai nici o sansa sa ti se strice ceva dintr-un ansamblu cu (probabil) 1000 de componente ... dap, va stabili noi recorduri de fiabilitate (dar ce stiu eu ... care chiar am o masina japoneza :)) )

  • Mr.Bean, miercuri, 29.01.2014 19:21

    Rover sunt masinile alea care "la vremea lor", in afara de englezoi, nu vroia nimeni sa le cumpere ?