Tinuta de drum

4.0

Conform celor de la Lexus, dacă îți cumperi un model cu echiparea F Sport vei avea parte de un pic din magia de care sunt capabili inginerii care au lucrat la legendarul LFA. Trebuie să recunosc că am fost puțin curios să pun la încercare SUV-ul de 2.1 tone, imediat ce am fost informat despre acest „mic” detaliu.

Practic, Lexus RX450h poate fi echipat cu o suspensie de performanță, dacă îți dorești asta. Pe modelele F Sport Plus, aceste opțiuni sunt standard, iar printre ele vei găsi bare stabilizatoare active, cu tehnologia Roll Skyhook Control și amortizoare adaptive. Funcționează? Cu siguranță!

Am fost chiar impresionat de cât de bine își ține greutatea sub control noul RX, chiar și în virajele mai strânse, abordate cu o viteză un pic prea mare. Deși mă așteptam să simt ceva subvirare din primii metri, RX m-a surprins, cuplul instant de pe puntea spate chiar imprimându-i tendințe supraviratoare pe anumite segmente de drum.

În modul Sport nu ai parte doar de stabilitate în curbe și puțin ruliu dar și de un răspuns instantaneu în pedală, grație celor două motoare electrice propulsoare. Mașina și a sa transmisie e-CVT chiar mimează trepte de viteză, apropiindu-se de modul în care se simte o transmisie „convențională”. Per total, deși nimeni nu se așteaptă ca Lexus RX450h să fie la nivel cu un X6 M Competition, modelul japonez s-a comportat mai mult decât decent din punct de vedere dinamic.

Suspensia e și ea foarte pricepută la a se descurca cu toate tipurile de denivelări din asfalt. 

 

  • cos, luni, 09.05.2022 11:15

    Nu prea inteleg mirarea autorului articolului in ce priveste raritatea modelului pe strazi (raritate prin toata Europa nu numai la noi). Raspunde la intrebarea asta tot articolul. Ar trebui sa consume mai putin dar se pare ca nu e deloc asa. Interior invechit si batranesc si celelate chestii enumerate. Voila, astea sunt motivele pentru care oamenii care si permit asemenea masini aleg nemtoaicele si nu faptu ca au sechele din comunism. Sunt pur si simplu mai dezirabile chiar daca nu neaparat mai bune :)

  • Parere, luni, 09.05.2022 12:41

    Daca vrei fiabilitate, cumperi Lexus. Daca vrei masina de show off si sa ramai cu ea in drum dupa 2-3 luni cumperi oricare din triada germana Mercedes, Bmw sau Audi.

  • adi_10, luni, 09.05.2022 12:50

    Ca sa iti raspund si eu la intrebare, parerea mea umila este ca oamenii care dau 90.000 euro pe o masina asteapta mai mult atat ca design cat si ca performante. Probabil acesta este motivul pentru care multi aleg masinile nemtesti. Totusi comparatia corecta ar trebui facuta cu noul RX, care va aparea anul acesta si care va imprumuta o parte din interiorul fratiorului mai mic, NX, deci cel mai probabil o sa arate mult mai bine si va fi mult mai atractiva pentru publicul tinta. P.S: un test cu noul Lexus NX pe cand? este o masina pe care mi-o doresc inca de cand au aparut primele poze cu ea.

  • Jony, luni, 09.05.2022 16:20

    La mers calm si decent, pe orice tip de drum (oras, sosele, autostrazi dar mai mult prin afara orasului), consum intre 8,3-8,5. Cred ca e ok pt asemenea motorizare si greutate.

  • Andrei, luni, 09.05.2022 17:46

    Niciun cuvant despre acel touch pad, a carui folosire este atroce? Masina este clar depasita de concurenta, de aceea se vinde atat de slab. Omotenashi si alte cuvinte mari nu pot ascunde realitatea. Un model imbatranit, desuet, fara sanse in fata modelelor moderne.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:07

    Arata bine. Toate bune si frumoase, masina sigura, are de toate, dar ca orice roman care trebuie sa indese in portbagaj carut de copil si alte bagaje cand pleaca in vacante, 539l par generosi. Ma intereseaza un SUV, fac trecerea de la un crossover, si citeam pe odat.ro care sunt cele mai populare modele. Ma oprisem la noul Peugeot 2008 dar are cutie manuala, calitatea difera evident si porneste de la 23.4K euro, dar acum ca vad articolul asta, ma gandesc ca daca tot fac un credit, macar sa fie pentru o masina sigura, cutie automata, etc. Bine, nu imi permit un Lexus ca asta, dar ai punctat niste dotari faine, pe care o sa le tin minte.

  • Adrian, marţi, 10.05.2022 11:18

    Am acest model din 2016 si sunt f. multumit. A fost cea mai buna alegere avand experienta mai multor marci ( Citroen, BMW, Passat, Hyunday, Mitsubishi, Honda). Cu germanele am avut numai probleme vorbind despre masini noi (la 80 000 km sa se rupa distributia la BMW sau sa schimbi n injectoare la Passat...) motiv pt care am ales japonezele. Sa zici despre acest model ca este ,,desuet,, mi se pare total nepotrivit si cred ca este parerea unui fan germane.

  • Scrooge, miercuri, 08.06.2022 01:12

    Masina e depasita...deja a aparut modelul nou....mult mai ok.....si mici prezentari din showroom (inclusiv Doug deMouro are). Cred ca e singurul test de pe automarket cu o masina noua care este bun pentru cei care vor SH. :))