Design

4.0

Atunci când Lexus a dezvăluit pentru prima data noul său limbaj de design, la pachet cu așa numita „Spindle Grill” din partea frontală, mulți jurnaliști (subsemnatul inclus) au fost critici la adresa sa. Timpul a trecut, iar curajul brandului nipon a fost răsplătit.

Astăzi, niciun Lexus nu va trece neobservat pe lângă tine, RX în special. Are foarte multă prezență atunci când o admiri de aproape. Toate grilele uriașe din partea frontală sunt făcute de maeștri Takumi, oameni care și-au dovedit aptitudinile de-a lungul a zeci de mii de ore de muncă. Ei creează matrițe care sunt puse apoi în producție automatizată.

Mai mult, în cazul lui RX, Lexus folosește un atelier specializat pentru crearea cutelor de pe lateralele mașinii, pentru a se asigura că acestea sunt perfect aliniate. Doamne ferește de un accident!

Partea frontală nu e dominată doar de grila uriașă, ci și de farurile ascuțite, folosind semnătura luminoasă devenită deja tradițională Lexus. Modelul de top din România este făcut la fabrica cu cele mai bune rezultate ca fiabilitate a modelelor produse, Kyushu, iar procesul de asamblare durează 24 de ore, implicând atât roboți cât și oameni.

Per total, Lexus RX nu va trece neobservat pe nicăieri, iar dacă vrei să faci senzație și să atragi și mai multe priviri, o poți face cu ajutorul paletei de culori din care poți alege, Sapphire Blue sau Morello Red fiind două dintre opțiunile mai excentrice. Modelul nostru de test a purtat culoarea Sonic Grey.

  • cos, luni, 09.05.2022 11:15

    Nu prea inteleg mirarea autorului articolului in ce priveste raritatea modelului pe strazi (raritate prin toata Europa nu numai la noi). Raspunde la intrebarea asta tot articolul. Ar trebui sa consume mai putin dar se pare ca nu e deloc asa. Interior invechit si batranesc si celelate chestii enumerate. Voila, astea sunt motivele pentru care oamenii care si permit asemenea masini aleg nemtoaicele si nu faptu ca au sechele din comunism. Sunt pur si simplu mai dezirabile chiar daca nu neaparat mai bune :)

  • Parere, luni, 09.05.2022 12:41

    Daca vrei fiabilitate, cumperi Lexus. Daca vrei masina de show off si sa ramai cu ea in drum dupa 2-3 luni cumperi oricare din triada germana Mercedes, Bmw sau Audi.

  • adi_10, luni, 09.05.2022 12:50

    Ca sa iti raspund si eu la intrebare, parerea mea umila este ca oamenii care dau 90.000 euro pe o masina asteapta mai mult atat ca design cat si ca performante. Probabil acesta este motivul pentru care multi aleg masinile nemtesti. Totusi comparatia corecta ar trebui facuta cu noul RX, care va aparea anul acesta si care va imprumuta o parte din interiorul fratiorului mai mic, NX, deci cel mai probabil o sa arate mult mai bine si va fi mult mai atractiva pentru publicul tinta. P.S: un test cu noul Lexus NX pe cand? este o masina pe care mi-o doresc inca de cand au aparut primele poze cu ea.

  • Jony, luni, 09.05.2022 16:20

    La mers calm si decent, pe orice tip de drum (oras, sosele, autostrazi dar mai mult prin afara orasului), consum intre 8,3-8,5. Cred ca e ok pt asemenea motorizare si greutate.

  • Andrei, luni, 09.05.2022 17:46

    Niciun cuvant despre acel touch pad, a carui folosire este atroce? Masina este clar depasita de concurenta, de aceea se vinde atat de slab. Omotenashi si alte cuvinte mari nu pot ascunde realitatea. Un model imbatranit, desuet, fara sanse in fata modelelor moderne.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:07

    Arata bine. Toate bune si frumoase, masina sigura, are de toate, dar ca orice roman care trebuie sa indese in portbagaj carut de copil si alte bagaje cand pleaca in vacante, 539l par generosi. Ma intereseaza un SUV, fac trecerea de la un crossover, si citeam pe odat.ro care sunt cele mai populare modele. Ma oprisem la noul Peugeot 2008 dar are cutie manuala, calitatea difera evident si porneste de la 23.4K euro, dar acum ca vad articolul asta, ma gandesc ca daca tot fac un credit, macar sa fie pentru o masina sigura, cutie automata, etc. Bine, nu imi permit un Lexus ca asta, dar ai punctat niste dotari faine, pe care o sa le tin minte.

  • Adrian, marţi, 10.05.2022 11:18

    Am acest model din 2016 si sunt f. multumit. A fost cea mai buna alegere avand experienta mai multor marci ( Citroen, BMW, Passat, Hyunday, Mitsubishi, Honda). Cu germanele am avut numai probleme vorbind despre masini noi (la 80 000 km sa se rupa distributia la BMW sau sa schimbi n injectoare la Passat...) motiv pt care am ales japonezele. Sa zici despre acest model ca este ,,desuet,, mi se pare total nepotrivit si cred ca este parerea unui fan germane.

  • Scrooge, miercuri, 08.06.2022 01:12

    Masina e depasita...deja a aparut modelul nou....mult mai ok.....si mici prezentari din showroom (inclusiv Doug deMouro are). Cred ca e singurul test de pe automarket cu o masina noua care este bun pentru cei care vor SH. :))