Tehnologie

4.0

Mazda3 vine cu un instrumentar parțial digital și parțial analog. Asta pentru că atât turometrul cât și indicatorul nivelului de combustibil și indicatorul temperaturii apei sunt analog, în timp ce în cadranul din mijloc este digital și poate afișa diferite informații.

Sistemul multimedia are 10.25 inch, iar niponii în continuare nu se dezmint. Mă refer că nici în 2025 modelele Mazda nu au un sistem multimedia cu funcție de touchscreen. Pentru a naviga prin meniu te folosești de rotița de pe consola centrală și de butoanele adiacente rotiței. Într-adevăr, totul este foarte intuitiv și ușor de folosit, dar parcă vrei mai mult.

Meniurile sunt foarte simple, grafica și mai simplă, te simți ca într-o mașină de la începutul anilor 2010. Totuși, menționăm faptul că funcția touchscreen poate fi folosită în cadrul meniului Apple CarPlay sau Android Auto. Apropo, conexiunea se face wireless.

De menționat că primești și un Head-Up Display cu o proiecție și calitate greu de bătut în segmentul acesta de piață. Totodată, scaunele au funcție de încălzire și clienții primesc și un asistent vocal Alexa, care poate rezolva o mulțime de probleme.

Compacta japoneză vine în standard cu un sistem audio cu 8 difuzoare. Chiar dacă și acela se aude bine (testat pe alte modele), noi am avut parte, și recomand, upgrade-ul la sistemul audio Bose cu 12 difuzoare.

  • ds, vineri, 25.04.2025 14:11

    Or fi ei Focus, Golf și 308 principalii concurenți la consum și putere dar, sincer, cred că Mazda le dă clasă la toate capitolele. Superbă mașină din toate punctele de vedere: motorizare, estetic, preț.

  • CS05, vineri, 25.04.2025 14:42

    De acord cu @ds. De asemenea, mentionez ca ati selectat gresit tag-ul modelului in titlu. Apare ca fiind Skyactiv-X 186 AWD, in loc de Skyactiv-G 140, Manual, FWD. Spor!

  • Jeremy Clarkson, vineri, 25.04.2025 16:20

    "Admirata din lateral, Mazda 3 este precum un caine care nu isi refuza nevoile fiziologice." (Top Gear)

  • Elektrikkk, vineri, 25.04.2025 20:30

    Bagi benzină în maşină, poluantă se cheamă că este.

  • Andrei, vineri, 25.04.2025 21:22

    Masina asta ar fi putut fi viitoarea mea alegere, dar: portbagajul este mic, locurile din spate sunt chinuite si are geamuri mici, iar singurul motor care merita este cel de 186 de cai putere. Si ma dispera instrumentarul apei. La toate masinile e pe mijloc la 90, la Mazda e la 100 si acul sta la 90, de parca e mereu hipotermica :)))

  • zarnesteanu, vineri, 25.04.2025 22:00

    @Jeremy Clarkson, daca nu ma insel, expresia ii apartine lui Matt Watson. Pe chestia asta Mazda l-a "blacklisted" :):):) N-a mai vazut nici o masina la test de atunci. Deci nu e chiar universala admiratia pentru mazda 2. De la mine sigur nu vine.

  • Banditos, vineri, 25.04.2025 22:39

    Sedanul e mai reusit din orice unghi. Hatch-ul, nu. In rest nu ma pronunt, fiecare masoara dupa buget.

  • parere, sâmbătă, 26.04.2025 07:48

    Am testat si nu m-a convins deloc. Are ceva Mazda in masinile lor care nu este compatibil cu stilul meu. Motoare de turatie, nimic tehnologic avansat (de acolo si consumul mare desi ei se marketizeaza altfel). Plus suprafetele alea care se zgarie si cand te uiti la ele, materialele sunt vizual bune dar pe termen lung nu fac fata utilizarii unui om obisnuit. Prea mult plastic glossy, prea multa musama care imita piele veritabila.

  • alex_cu_a_mic, sâmbătă, 26.04.2025 08:50

    La consum e cat un 1.0-1.2 turbo pe o masina similara.

  • dan_grc, sâmbătă, 26.04.2025 11:42

    Sedanul arată mai bine, prețul este ok, mai rar sub 30k la o compactă dotată decent .

  • Nsrei, luni, 28.04.2025 06:12

    Wow. 140 cp din 2.5 litri. Așa performanta mai rar. Honda avea motorul 1.6 vti de 150 de cai, golf GTI avea 1.8 140 cp. Opel avea motorul 1.8 mpi de 140 de cai, Suzuki motorul de 1.6 și 136 cp. Dar na Mazda e buna , mergeți voi cu ea. Eu as alege Suzuki 1.6

  • Wolf, luni, 28.04.2025 06:30

    Ce hidoșenie. Daca mi as lua vreodată un hatch asta ar fi printre ultimele la care m as gândi. Total oribil designul și înghesuită , poate pt mini doamne mașina asta :))

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 09:54

    Wow, suntem pasionati auto dar nu stim cum se joaca puterile la motoarele aspirate pe banzina. Cuplurile insa nu mint. 1.6 de la Suziki, motor bun dealtfel, are cuplu de 1.6 ~150nm la 4800rpm si puterea de 136cp la aproape 7000rpm!! Motorul de Mazda are cuplu de motor de 2.5 adica ~240nm la 3300rpm si puterea de 140cp la 5000rpm. Si mult succes sa obtii consum mult mai bun la 130 cu un 1.6 pe o masina similara decat 2.4-ul asta. Eventual ne dai si example.

  • Testarossa, luni, 28.04.2025 10:32

    @Andrei: Am eu sedan X186 manuala. Sedanul are portbagajul mai mare ca hatch-ul si pe bancheta se sta mai lejer la sedan comparativ cu hatch-ul.

  • Banditos, luni, 28.04.2025 10:49

    Observ, " decat".....foarte important consumul la 130. E viteza medie, minima, e aia zilnica, e aia de rutina pana la cumparaturi si inapoi? Nu ma pricep, de aia intreb. Multumesc.

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 11:34

    @Banditos Consumul la 130 e un etalon pentru cat de aerodinamica e masina. Un consum de 6 la 130 inseamna probabil 5% la 110 si aproape de 4% la 90. Intreg setupul de fata pare unul centrat pe eficienta.

  • GabiA, luni, 28.04.2025 13:53

    Mega tehnologie Mazda: 140 CP din motor de 2.5. De ce sa-ti iei asa ceva cand poti sa-ti iei un golf cu motor si tehnologie din secolul acesta?!