Design

5.0

Cred că dacă am căuta o explicație în DEX pentru cuvântul atemporal, am primi o poză cu un model Mazda modern. Așa consider că este design-ul acestor mașini, în special la modele precum Mazda3 sau Mazda6.

Cu siguranță putem cădea de acord că Mazda3 este o mașină extrem de frumoasă, care știe să atragă oameni de orice sex, orice vârstă și din orice pătură socială.

Se pare că producătorul japonez a înțeles foarte bine că a creat o operă de artă, așa că nu se grăbește să facă vreo schimbare drastică de design. Partea frontală are un aspect agresiv și sportiv, semnătura luminoasă este LED, iar în partea de jos avem parte de un spoiler agresiv și o grilă impozantă.

Mazda a devenit sinonimă cu acea culoare roșie specifică, numită Roșu Soul Crystal. Totuși, niponii au încercat să introducă mai multe culori interesante, unele absolut superbe. Dar fără doar și poate, culoarea roșie este stâlpul de rezistență al celor de la Mazda.

În partea din spate, m-am bucurat să văd că am avut parte de două terminații reale ale sistemului de evacuare. Mai mult, dacă te afli în spate când motorul este pornit, vei observa că mașina asta chiar se aude bine.

Iarăși un lucru care a fost mereu diferit la Mazda este semnalizarea. Când toți producătorii făceau semnalizări dinamice, japonezii au zis: „noi facem diferit”. Astfel, semnalizarea pe modelele Mazda pulsează. Practic, pulsează la fel de tare și rapid ca inima ta în momentul în care vezi o Mazda3 în trafic.

  • ds, vineri, 25.04.2025 14:11

    Or fi ei Focus, Golf și 308 principalii concurenți la consum și putere dar, sincer, cred că Mazda le dă clasă la toate capitolele. Superbă mașină din toate punctele de vedere: motorizare, estetic, preț.

  • CS05, vineri, 25.04.2025 14:42

    De acord cu @ds. De asemenea, mentionez ca ati selectat gresit tag-ul modelului in titlu. Apare ca fiind Skyactiv-X 186 AWD, in loc de Skyactiv-G 140, Manual, FWD. Spor!

  • Jeremy Clarkson, vineri, 25.04.2025 16:20

    "Admirata din lateral, Mazda 3 este precum un caine care nu isi refuza nevoile fiziologice." (Top Gear)

  • Elektrikkk, vineri, 25.04.2025 20:30

    Bagi benzină în maşină, poluantă se cheamă că este.

  • Andrei, vineri, 25.04.2025 21:22

    Masina asta ar fi putut fi viitoarea mea alegere, dar: portbagajul este mic, locurile din spate sunt chinuite si are geamuri mici, iar singurul motor care merita este cel de 186 de cai putere. Si ma dispera instrumentarul apei. La toate masinile e pe mijloc la 90, la Mazda e la 100 si acul sta la 90, de parca e mereu hipotermica :)))

  • zarnesteanu, vineri, 25.04.2025 22:00

    @Jeremy Clarkson, daca nu ma insel, expresia ii apartine lui Matt Watson. Pe chestia asta Mazda l-a "blacklisted" :):):) N-a mai vazut nici o masina la test de atunci. Deci nu e chiar universala admiratia pentru mazda 2. De la mine sigur nu vine.

  • Banditos, vineri, 25.04.2025 22:39

    Sedanul e mai reusit din orice unghi. Hatch-ul, nu. In rest nu ma pronunt, fiecare masoara dupa buget.

  • parere, sâmbătă, 26.04.2025 07:48

    Am testat si nu m-a convins deloc. Are ceva Mazda in masinile lor care nu este compatibil cu stilul meu. Motoare de turatie, nimic tehnologic avansat (de acolo si consumul mare desi ei se marketizeaza altfel). Plus suprafetele alea care se zgarie si cand te uiti la ele, materialele sunt vizual bune dar pe termen lung nu fac fata utilizarii unui om obisnuit. Prea mult plastic glossy, prea multa musama care imita piele veritabila.

  • alex_cu_a_mic, sâmbătă, 26.04.2025 08:50

    La consum e cat un 1.0-1.2 turbo pe o masina similara.

  • dan_grc, sâmbătă, 26.04.2025 11:42

    Sedanul arată mai bine, prețul este ok, mai rar sub 30k la o compactă dotată decent .

  • Nsrei, luni, 28.04.2025 06:12

    Wow. 140 cp din 2.5 litri. Așa performanta mai rar. Honda avea motorul 1.6 vti de 150 de cai, golf GTI avea 1.8 140 cp. Opel avea motorul 1.8 mpi de 140 de cai, Suzuki motorul de 1.6 și 136 cp. Dar na Mazda e buna , mergeți voi cu ea. Eu as alege Suzuki 1.6

  • Wolf, luni, 28.04.2025 06:30

    Ce hidoșenie. Daca mi as lua vreodată un hatch asta ar fi printre ultimele la care m as gândi. Total oribil designul și înghesuită , poate pt mini doamne mașina asta :))

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 09:54

    Wow, suntem pasionati auto dar nu stim cum se joaca puterile la motoarele aspirate pe banzina. Cuplurile insa nu mint. 1.6 de la Suziki, motor bun dealtfel, are cuplu de 1.6 ~150nm la 4800rpm si puterea de 136cp la aproape 7000rpm!! Motorul de Mazda are cuplu de motor de 2.5 adica ~240nm la 3300rpm si puterea de 140cp la 5000rpm. Si mult succes sa obtii consum mult mai bun la 130 cu un 1.6 pe o masina similara decat 2.4-ul asta. Eventual ne dai si example.

  • Testarossa, luni, 28.04.2025 10:32

    @Andrei: Am eu sedan X186 manuala. Sedanul are portbagajul mai mare ca hatch-ul si pe bancheta se sta mai lejer la sedan comparativ cu hatch-ul.

  • Banditos, luni, 28.04.2025 10:49

    Observ, " decat".....foarte important consumul la 130. E viteza medie, minima, e aia zilnica, e aia de rutina pana la cumparaturi si inapoi? Nu ma pricep, de aia intreb. Multumesc.

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 11:34

    @Banditos Consumul la 130 e un etalon pentru cat de aerodinamica e masina. Un consum de 6 la 130 inseamna probabil 5% la 110 si aproape de 4% la 90. Intreg setupul de fata pare unul centrat pe eficienta.

  • GabiA, luni, 28.04.2025 13:53

    Mega tehnologie Mazda: 140 CP din motor de 2.5. De ce sa-ti iei asa ceva cand poti sa-ti iei un golf cu motor si tehnologie din secolul acesta?!

  • Catalin, luni, 28.04.2025 23:26

    Pentru varianta hatchback, imi place mai mult generatia anterioara, adica Mazda 3 Mk3, facelift 2017. Partea din spate nu are montanti C atat de grosi, precum generatia actuala. Modelul din prezent parca este cocosat in partea din spate, iar la acest aspect contribuie si linia ascendenta a geamurilor spate. Ca si aspect, prefer modelul anterior. La capitolul motorizare, cei de la Mazda probabil au cautat sa obtina emisii mai mici, de aici si puterea de 140 CP din motor de 2.5 litri. Mai curand ca si comparatie, in urma cu 10 ani Suzuki reusea sa scoata din 2.4 litri natural aspirat 178 CP, motorul echipand modelul Kizashi. Insa era vorba de Euro 5. Acum normele de emisii cam strang de gat orice motor mai bun.