Interior
În mod normal, modelele sport tind să-şi concentreze habitaclul în jurul şoferului. Să-l facă să se simtă cel mai important om din lume. Ei bine, la RX-8 nu-i aşa. Cel mai important lucru la un RX-8 este motorul, iar acest lucru se vede imediat după ce te uiţi la ceasurile de bord. Avem un turometru imens, care amplifică senzaţiile percepute de urechi şi care îţi captează atenţia din prima. Abia apoi vezi şi celelalte ceasuri de bord, trecute în planul doi după turometru. E şi un vitezometru pe acolo, dar nu o să te uiţi la el când urlă la tine motorul.
Prima impresie pe care-o ai când te urci la volanul lui RX-8 este ciudată. E un model sport, dar este spaţios. Surprinzător de spaţios, per ansamblu, dar uşor înghesuit dacă luăm fiecare loc în parte. În timp ce alţii au doar două locuri sau susţin că au patru locuri chiar dacă adulţii cnu le pot folosi dacă au peste 1.40 m înălţime, în RX-8 poţi să stai şi în spate dacă nu esti corpolent. Practic, maşina îţi vine ca o mânuşă cât timp nu depăşeşti o înălţime de 1.85 metri şi o masă de 100 kilograme. Portbagajul oferă 290 de litri, cât o subcompactă foarte spaţioasă sau o compactă mai mică.
Materialele de la bordul lui RX-8 nu-ţi lasă însă o impresie bună. Fie că vorbim de maneta de semnalizare, de plasticul lucios de pe consola centrală sau de undele butoane amplasate la bord, toate îţi dau senzaţia de ieftin. Parcă au uitat că trebuie să le facă şi au aruncat ceva componente în ultimul moment. În schimb, volanul, schimbătorul, pedalele şi scaunul, tot ce îţi trebuie ca să conduci, sunt exact aşa cum ar trebui să fie, iar acest lucru trece peste orice fel de plastic, indiferent cât de ieftin ar fi.
un rx-8 cu propulsor wankel de 2.600 cmc ar avea vreo 450 CP...părerea mea. Sigur nu are două rotoare care au 1.300 și ceva cmc care sunt echivalați la 2.600 cmc?