Motor / Transmisie
Pentru ascensiunea către Bâlea Lac ne-am folosit de cea mai puternică versiune diesel, un SkyActiv de 2.2 litri cu suficient cuplu pentru orice pantă cu înclinare mare. Unitatea cu patru cilindri şi capacitate mare ar putea părea depăşită când vine vorba de păcălirea impozitelor şi taxelor româneşti.
Ea nu se lasă însă depăşită de situaţii limită. Promite resurse generoase pentru cel care acceptă să plătească nişte taxe mai mari. Motorul oferă 175 de cai putere la 4500 de rotaţii şi un cuplu motor de 420 de Nm la 2000 de turaţii. Acest ultim detaliu trasează profilul întregului break.
Momentul motor este savuros, chiar dacă apare ceva mai târziu. Este şi din belşug, ceea ce face ca senzaţia de sufocare să nu existe aproape deloc. Cuplul este livrat pe o plajă de turaţii generoasă, gata să sature orice şofer cu pofte nemăsurate pentru exagerarea limitelor de viteză.
Unitatea este alăturată unei cutii cu şase rapoarte. Ca şi la fotbal, unde avem o echipă ideală, şi în auto avem o maşină ideală. Iar transmisia manuală poate fi inclusă fără ezitări în echipa maşinii ideale.
Timoneria sa este scurtă, precisă şi extrem de plăcută. Ca şi sunetul dieselului, mascat bine de inginerii japonezi.
Pretul este unul bun daca ne raportam la celelalte masini (de ex: Hyundai i40).