Mazda CX-5

2.2CD 150CP Attraction 4x4 auto
4.4
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, joi, 15 mai

Mereu în formă

Nu înţelegi cum reuşesc unii să te bată la tenis, deşi au cu 10 ani mai mult ca tine? Nu înţelegi cum reuşesc unii să alerge cu 10 kilometri mai mult ca tine, deşi cântăresc cu mult peste greutatea ta? Nu înţelegi cum reuşesc unii să arate mai bine ca tine, deşi s-au născut când părinţii nici nu se cunoşteau? Atunci nu o să înţelegi, probabil, nici modul în care Mazda CX-5 reuşeşte să fie mai actual decât multe modele proaspăt lansate pe piaţă.

Crossover-ul nipon se află în România deja de doi ani. Cu toate acestea, reuşeşte să fie una dintre cele mai atrăgătoare, cea mai economică şi cea mai performantă propunere din segment. Toate sunt rezultatul unei reţete cu un ingredient secret: SkyActiv.

  • rotila, joi, 15.05.2014 14:34

    cum se face ca un crossover la care" suspensia nu este calibrata pentru a absorbi atat de bine imperfectiunile unui teren accidentat" primeste cinci stele la tinuta de drum? in text folosesti de cinci ori cuvantul generos cat de generosi au fost cei ce au comandat articolul?

  • ctincristi, joi, 15.05.2014 15:20

    Cum puteti cataloga limbajul de design Kodo "putin cam imbatrinit" dupa 2 ani? Pai atunci cat de des ati dori sa apara facelift-uri si modele noi? Atunci cat de batran vi se pare limbajul de design al VW Tiguan?

  • Cristi C, joi, 15.05.2014 17:40

    De acord cu concluziile testului, desi punctajul final acordat mi se pare ca este putin prea mare... Totusi, am urmarit indeaproape si drive-testurile facute in alte tari si marea majoritate au acordat punctaje f. mari acestui suv compact. In alta ordine de idei, as face o observatie pe care nu am gasit-o nicaieri in articolele de la noi : pentru motor de 2.2 cmc impozitul este aprox. 800 lei/an fata de 160lei/an pt un motor de 2.0 (cum este pe Kuga, Tiguan etc). La aceasta suma se adauga o crestere a RCA, CASCO, care in total duc la o diferenta prea mare de plata anuala pt doar 200cmc in plus.

  • Jiminy, joi, 15.05.2014 19:32

    @Cristi C Corect, insa o alta informatie care nu prea apare este ca motorul diesel de la Mazda este euro 6, deci timbrul de mediu e zero, iar in alte tari mai normale masinile se impoziteaza dupa norma euro si dupa volumul emisiilor. De asemenea, tot in tarile alea, asta e criteriul dupa care circuli gratis sau nu in anumite zone din anumite orase. Nu cred ca regulile de la noi au fost chiar in topul prioritatilor la Mazda cand au conceput masina. Pe de alta parte, diferenta de circa 600 lei la impozit inseamna cam 50 pe luna, pe care cred ca ii economisesti lejer prin consum.

  • Andrei, joi, 15.05.2014 21:03

    Frumos CX 5 insa consider ca nu este mai bun decat fratele Qashqai,acum depinde si de preferintele fiecaruia.

  • Rain, vineri, 16.05.2014 16:43

    Nimic despre comparativul din UK al unei celebre reviste auto (nu dau nume) intre Qashqai, Duster si CX5 unde Mazda s-a clasat pe ultimul loc?

  • Rain, vineri, 16.05.2014 16:43

    Nimic despre comparativul din UK al unei celebre reviste auto (nu dau nume) intre Qashqai, Duster si CX5 unde Mazda s-a clasat pe ultimul loc?

  • lord, vineri, 16.05.2014 20:14

    @Rain Am vazut eu acel comparativ dupa ce am fost si m-am urcat in toate cele 3 masini in showroom. doar nu credeai ca o masina produsa in UK (Nissan) va pierde acel comparativ?? Dusterul a iesit pe 2 pt ca este ieftin si are capabilitati offroad fff bune(de origine tot Nissan). Iar englezii chiar apreciaza lucrurile astea. Iar Mazda a pierdut pt ca este un concurent serios pt prea scumpul qashqai. Cam asa vad eu lucrurile.

  • lord, vineri, 16.05.2014 20:24

    Intrebare pt redactie si detinatorii MAZDA: 1.Pe cand un test cu un CX5 benzina?? 2. Stie careva un dealer care sa aiba la drive test CX5 benzina?Pt ca eu am cautat si nici un dealer nu are o asemenea masina , situatie dpmdv INACCEPTABILA!!! Pur si simplu daca vrei benzina pe masina asta nu pot sa faci un drive test ca sa-ti faci o parere. Mai bine ar scoate din oferta benzina pt Romania si ar ramane doar cu diesel. Nu or fi si ei obligati cumva de MAZADA sa aiba la teste cate o masina din fiecare(ma refer la una diesel si una pe benzina)??

  • gtrazvan, marţi, 20.05.2014 00:09

    @lord, eu am facut drive test cu ambele modele, si cea pe benzian si cea diesel. BDT - pe splaiul Unirii. Este adevarat ca cea pe benzina am testat-o acum mai mult de 1 an si pot sa-ti spun ca merge exceptional.

  • alex, marţi, 20.05.2014 12:14

    800-1000 lei pe an cat te costa in plus impozitul plus asigurarea fata de un model sub 2 litri, nu-i scoti usor din asa zis-ul consum mic. 8-9% urban scot cu 2 litri 140 CP break automat de 1700 kg fara start stop. Nu-i nimic nemaivazut la consumurile alea. 1000 lei inseamna un 2000~2500 km kilometri pe care nu-i faci pentru ca la noi tot ce e peste 2 litri trebuie sa moara. In plus peste 5-6 ani nu-ti mai cumpara nimeni masina asta strict din cauza impozitului. E o afacere proasta indiferent de ce nume pompoase dai diferitelor "tehnologii". Cea mai tare tehnologie incorporata in masina asta este reducerea greutatii. Restul sunt consecinte directe.

  • alehandro69, miercuri, 28.05.2014 22:26

    Masina e f buna,pt ca motorul de 2,2 e deosebit de fiabil,fiind produs si de Honda,Toyota...insa la noi se pun taxe si pe aerul de la balcon!! Nemtii,suedezii,danezii,olandezi... au acum,americane cu V8 -ri de peste 5 litri,dar dotate cu un catalizator,si chiar GPL,insa nu platesc atatea taxe si asigurare,comparativ cu salariul noustru de nimic....800 ron/luna!! https://www.youtube.com/watch?v=BSWw6uJT4Us