Consum
Mitsubishi ASX va porni întotdeauna electric atunci când te afli în oraș, economisind, astfel, mult carburant. De altfel, rularea urbană se poate face în proporție de 80% în mod electric. Prin urmare, valorile de consum pot fi foarte reduse.
Eu am testat mașina cu precădere în afara orașului, pe autostradă și pe drumuri de munte. Consumul a fost de 7 litri/100 de kilometri. E ok, dar nici pe departe apropiat de un diesel. În oraș, însă, valorile vor fi apropiate de 3-4 litri/100 de kilometri. O medie de consum bună, și în realitate, și în fișa tehnică (4.6 litri/100 de kilometri). Iar autonomia totală este similară unui diesel: cam 900 de kilometri cu un plin. În Spania, pot să vă spun că am fost aproape de 850 de kilometri.
Pentru cei care vo să se apropie de valorile oficiale, cutia are și o treaptă de recuperare. Dacă este selectat modul ”B” al cutiei, cel care oferă o frână de motor mai viguroasă, propulsorul M1 va fi folosit pentru frânarea regenerativă și bateria se va încărca mai repede.
Dacă trebuie să facem o comparație, atunci vedem că un Renault Captur cu același motor promite o medie de consum mai mică, adică 4.3 litri/100 de kilometri.
Motoru' ala aspirat de 90 CP e, de fapt, turbo. Si are, la randul lui, 91 CP, nu 90.