Motor / Transmisie
Sistemul ales de Mitsubishi pentru SUV-ul său cu propulsie hibridă este unul destul de complex. Astfel, inginerii japonezi au ales să unească două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte, cu un motor termic de 2.0 litri şi un set de acumulatori. Acumulatorii pot fi încărcaţi şi de la o priză normală de 230 V sau un un supercharger (cablul de încărcare pentru încărcare rapidă este accesoriu separat). Cu bateriile pline, Outlander PHEV poate parcurge aproximativ 50 km în mod full-electric, dar autonomia variază în funcţie de stilul de condus, de temperatura ambientală şi de uzul aerului condiţionat.
Motorul pe benzină de 1.998 cmc cu patru cilindri în linie dezvoltă 121 CP la 4.500 rpm şi satisface normele de poluare Euro5. Cele două motoare electrice mai dezvoltă şi ele câte 82 CP fiecare. Cuplul maxim al motorului termic este de 190 Nm, în timp ce motorul electric faţă dezvoltă 137 Nm, iar cel din spate 195 Nm. Transmisia este complet automată, fiind asigurată de o cutie CVT comandată de un joystick amplasat în locul schimbătorului normal. Pe lângă modul Drive, cutia mai oferă şi modul Brake, ce amplifică frânarea la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţie. Modul poate fi folosit ca frână de motor şi măreşte cantitatea de energie recuperată la frânare.
În modul normal de rulare, Outlander PHEV foloseşte energia electrică din baterii şi se pune în mişcare folosind cele două motoare electrice. Dacă bateriile sunt consumate, motorul termic se va trezi la viaţă şi va încărca bateriile pentru ca motoarele electrice să poată funcţiona în continuare, sistemul fiind asemănător până acii cu celebrul Voltec al celor de la General Motors, regăsit pe Chevrolet Volt şi Opel Ampera. La viteze mari sau dacă accelerăm puternic, puterea motorului pe benzină va fi transmisă direct punţii faţă. De remarcat că, deşi avem de-a face cu un SUV 4x4, nu există sistemul clasic de transmisie integrală, cele două punţi fiind motrice însă prin faptul că cele două motoarele electrice învârt, fiecare, axa proprie.
Pachetul hibrid este omogen şi îşi face bine treaba. Outlander PHEV nu se simte nici un moment submotorizat şi poate deveni chiar foarte sprinten dacă e nevoie. Trecerea de la motoarele electrice la cel termic se face insesizabil, singurul lucru care trădează trecerea fiind zumzetul motorului termic şi animaţia de pe displayul central.
N-am nimic de zis in afara de penibil. Tre' sa fi prost sa dai 50k pe porcaria asta.