Consum
Cât consumă? A fost întrebarea pe care am primit-o cel mai des în cele trei zile în care am condus Outlander PHEV. Şi a fost extrem de dificil de răspuns. Să detaliez. În primul rând cifrele oficiale: zero litri/100 km în mod electric, 5.8 litri/100 cu bateriile descărcate, 1.9 litri/100 km în mod combinat pe prima sută de kilometri. Greu de spus cum a calculat Mitsubishi aceste cifre.
În mod normal, dacă încărcăm bateriile seara şi eventual în timpul zilei, vom avea mereu o autonomie electrică ipotetică de 50 km. În acest mod, singurul cost ar fi cel al energiei electrice. Mitsubishi Outlander PHEV oferă şi două moduri suplimentare de rulare pentru a conserva energia din baterii sau chiar le poate încărca folosind motorul pe benzină. Două butoane amplasate lângă joystick-ul cutiei de viteze şi marcate cu "Save" şi Charge" permit conservarea energiei electrice pentru când ajungem în oraş, respectiv încarcă bateriile în mers sau lăsând motorul să meargă la relanti. Modul Charge este chiar foarte eficient în mers, dar consumul de benzină creşte simţitor când îl folosim. În acest mod şi în trafic urban, computerul de bord a indicat chiar şi 13 litri/100 km. Folosind doar bateriile şi eventual modul Save pentru perioade scurte de timp, consumul mediu indicat a fost de 2.7 litri/100 km, iar un drum în Bucureşti luni dimineaţă cu bateriile descărcate a dus computerul de bord în zona 8.9 litri/100 km.
Consumul se dovedeşte a fi un lucru relativ la bordul lui Outlander PHEV. Rezervorul de benzină are 45 litri din care poţi să nu consumi nimic dacă vei încărca bateriile sau îl poţi devora relativ rapiddacă vei rula în modul Charge.
N-am nimic de zis in afara de penibil. Tre' sa fi prost sa dai 50k pe porcaria asta.