Calitate / Pret
Ca de obicei, cel mai sensibil capitol când vine vorba de maşini electrice sau cu propulsie hibridă este preţul de achiziţie. În ţările din vestul Europei, guvernele încurajează achiziţia acestui tip de automobile pentru că ele poluează mai puţin. Fac acest lucru prin subvenţii acordate firmelor sau chiar persoanelor fizice care aleg un model cu propulsie electrică sau hibridă în locul unuia cu motor clasic.
La noi în ţară nu există în acest moment nici un fel de sprijin pentru clienţii care aleg acest gen de automobil. Iar preţurile nu sunt mici. În ceea ce priveşte modelul Mitsubishi Outlander PHEV, acesta este disponibil în două varainte de echipare. Preţurile încep de la 45.500 euro (TVA inclus) şi ajung până la 49.600 euro, ca în cazul modelului testat de noi (echiparea Instyle). Dacă alegem şi culoare metalizată mai trebuie să adăugăm suma de 400 euro (fără TVA). Deci pentru un Outlander PHEV bine echipat trebuie să scoatem din buzunar 50.000 euro, sumă pentru care mulţi dintre clienţi din ţara noastră vor prefera poate un alt model.
Concurenţă directă nu există decât dacă considerăm hibridul diesel Peugeot 3008 drept adversar pentru Outlander. Acesta costă în medie 38.000 euro, dar nu se poate încărca la priză, deci autonomia electrică e minimă. Alţi concurenţi există însă în zona premium, iar preţurile sar de 65.000 euro. La fel, nici unul nu oferă posibilitatea să încarci acumulatorii direct la o priză de 230V.
N-am nimic de zis in afara de penibil. Tre' sa fi prost sa dai 50k pe porcaria asta.