Siguranta
Mulţi au privit sceptici decizia Ford de a integra montantul central în portiere. Americanii le-au dat peste nas cârcotaşilor, B-Max reuşind să obţină cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP, un punctaj maxim pe care mulţi nu-l prevesteau.
Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 92%, iar pentru pasagerii copii de 84%. În cazul impactului lateral, corpul manechinului a înregistrat leziuni în zona pieptului, dar sistemul cu montantul central integrat în portiere a funcţionat.
Lista de dotări standard este destul de bogată: şase aibaguri, ABS, EBD, ESP. În plus, pachetul Titanium oferă Active City Stop, sistem care opreşte automobilul automat în cazul unui impact iminent în mediu urban şi sistem de asistenţă în caz de urgenţă care sună automat la 112 în cazul unui accident grav.
Ceea ce mie mi se pare a fi însă o doză de nesiguranţă, dincolo de aceste rezultate bune pe hârtie, este uşurinţa cu care cei de pe locurile din spate pot deschide uşile glisante în timpul mersului: printr-o simplă apăsare de buton. Odată apăsat, portierele se deschid uşor şi glisează imediat având în vedere că forţa de înaintare şi inerţia îşi spun cuvântul. O să vă treziţi admirând asfaltul la 60 km/h.
Sistemul centralizat de închidere asigura uşile. Însă apăsare butonul duce tot la o situaţie periculoasă: semi-deblocarea uşilor. Singura măsura de siguranţă este folosirea butonului de blocare a uşilor spate. Am fi apreciat dacă Ford ar fi folosit un sistem de blocare al uşilor ca în cazul lui Opel Meriva, activ după 5 km/h. Tocmai din acest considerent am decis să scădem nota modelului produs la Craiova.
1.6 - 95 CP /0-100 13.9s suna cam depasit. Mi se pare ciudat sa numiti asta "resurse generoase". In caz ca ati uitat sa mentionati Hyundai i20 1.6 CRDI - 115CP / 0-100 11.5 - consuma cred cam la fel daca nu mai putin