Nissan Note

1.5L 90CP MT5 Tekna

Calitate / Pret

2.0

Preţul este, fără îndoială, călcâiul lui Ahile în ceea ce-l priveşte pe noul Note. Ne-am fi aşteptat la o abordare ceva mai relaxată din partea celor de la Nissan la acest capitol, mai ales că vorbim de un model care îşi propune să-şi reconstruiască întreaga carieră fără a-şi schimba numele. Şi totuşi, vorbim pur şi simplu despre cel mai scump model din segment. Şi nu sunt diferenţe la mustaţă, ci unele majore.

Preţul versiunii de echipare de top a lui Nissan Note 1.5 dCi - Tekna, testată de noi - este de 19.000 de euro cu taxe incluse. Poţi strâmba din nas când vezi această sumă, iar gestul tău e perfect justificat: Note este cu 700 de euro mai scump decât locul al doilea în acest clasament - C3 1.6 e-HDi Exclusive - şi cu nu mai puţin de 1500 de euro decât locul al treilea, Peugeot 208 1.6 e-HDI Allure. Diferenţele se adâncesc cu cât mergem mai jos în lista de concurenţi direcţi, Kia Rio în versiunea Comfort 1.4 DSL de 90 CP fiind cu nu mai puţin de 5300 de euro mai ieftin. Ba mai mult, aflăm că Note e mai scump cu vreo 600 de euro chiar şi decât versiunea de top a lui Polo 1.6 TDI de 90 CP echipată cu cutie automată DSG.

De fapt, pe măsură ce analizăm acest aspect, devine din ce în ce mai evident faptul că Nissan plăteşte preţul luxului de a produce acest model în Marea Britanie, acolo unde mâna de lucru nu e deloc ieftină. De exemplu, dacă schimbăm puţin paradigma şi ne uităm la preţul versiunii de bază a lui Nissan Note 1.5 dCi, Visia, observăm că eticheta arată 15.900 de euro. O valoare care le depăşeşte pe cele ale variantelor de echipare de top ale unor modele precum Seat Ibiza, Renault Clio sau Kia Rio. Exact acelaşi preţ pe care-l vei da pe un Fiesta 1.6 TDCI Titanium de 95 de cai.

Sunt diferenţe enorme într-un segment în care preţul joacă un rol foarte important.

E adevărat că versiunea de echipare Tekna a lui Note este una dintre cele mai dotate din clasa mică. Ai toate sistemele din lume pe maşină, implicit avertizare la părăsirea benzii sau monitorizare în unghiul mort, Around View Monitor, Start-Stop, geamuri şi oglinzi electrice, cruise control şi tapiţerie mixtă piele-textil. Practic, singurul element opţional pe care îl mai poţi alege e plafonul panoramic. 

  • Andi, luni, 02.12.2013 11:46

    Hai ma... asta e masina de 19 mii?...

  • hulk, luni, 02.12.2013 12:30

    Prea scump,astia s-au dilit. La banii astia iei masina mult mai buna. Plus ca Nissan nu sta prea bine nici cu fiabilitatea, ultimele topuri de fiabilitate dovedesc asta. Sincer, nu as cumpara nimic din gama Nissan, bineinteles excluzand modelele sport.

  • antonny, luni, 02.12.2013 20:45

    @Automarket ....Nissan care este unul de segment B "plin", adică un rival de același nivel pentru mai-marii clasei: Clio, Fiesta, Polo sau 208 ......ce cauta Clio, Fiesta, Polo sau 208????.......pai Ford B-max ,Opel Mervia unde le gasim ?????

  • xxx, marţi, 03.12.2013 09:46

    La 13000€ imi iau Stepway diesel fara cea mai mica parere de rau Cand am vazut primele imagini m-am pacalit cu aprecierile, au probleme cu lufturile la caroserie (foto 9,10) si buba aia de unde se regleaza aerul conditionat este oribila Nu-i inteleg vand Juke incepand de la 15000€

  • Scrooge, marţi, 03.12.2013 13:52

    @antonny dupa cum am mai scris si in trecut despre acest model, presa auto musca momeala celor de la Nissan care in lipsa unui concurent veritabil pentru Clio, Fiesta, Polo..... au trecut din pix acest model drept concurentul lor. Ca si dimensiuni ale caroseriei sunt aproape identice cu cele ale generatiei precedente care era pe bune un MPV, concurent cu B-Max, Meriva...etc. In consecinta forma exterioara, spatiul interior aparte cu dotari specifice (tavitze pe spatele scaunelor, cotiera prinsa de lateralul scaunului, portbagajul, modularitatea interiorului), si in special pretul :) nu fac decat sa-l reconfirme ca fiind un MPV veritabil.

  • autopassion, marţi, 03.12.2013 16:30

    Masina buna! La dotarile ei si luand in calcul ca-i japoneza, isi merita banii. Sigur o sa fie carcotasi cu diverse alte afinitati, care o sa comenteze ca are ceva tehnologie Renault sau ca e facuta in Anglia, deci nu-i japoneza, insa consider ca astea-s calitati si-i mai japoneza de 1000 de ori decat un Seat facut chiar in Spania de exemplu, cand Seat sau Skoda tipa Vw prin toti porii, deci personalitate zero....clar un minus. Note a fost oricum vazuta ca una dintre cele mai fiabile masini din lume in nenumarate analize international; sper sa-si pastreze reputatia odata cu schimbarea de directie.

  • George, marţi, 03.12.2013 17:55

    Eu am testat-o si e foarte confortabila. Imi place in mod special bordul si consola centrala. E diferita, e altceva! Inototdeauna am intrebat la Nissan de o masina mai spatioasa decat Micra si parca mi-au citit gandul. Nu stiu, cred ca varianta de 1.2 100cp mi se potriveste cel mai bine.

  • alex, miercuri, 11.12.2013 12:01

    @Automarket. I-ati gresit incadrarea in clasa, la fel cum zicea un cititor mai sus. Note e in clasa cu Meriva, Roomster, C3 Picasso, B-max sau Fiat 500L. Ce-i drept nici in comparatie cu aceste modele nu sta bine din punct de vedere al pretului dar arata ceva mai bine decat comparatia pe care ati facut-o voi. Pentru modelele folosite in articol ca si rivali, Nissan il are pe Micra.

  • razvanis, miercuri, 11.12.2013 23:05

    Tehnologie japoneza , pffff ... ma umfla rasu, ce A6 isi ia baietii de la Nuremberg de 19 mii de euroi, aoleu ...

  • Tudor, marţi, 24.12.2013 12:10

    @razvanis, sper ca nu ai pretentia sa te ia cineva in serios la asa exprimare de copil al strazii, nu? Nu conteaza raspunsul tau oricum, verdictul e trist.