Calitate / Pret
Preţul este, fără îndoială, călcâiul lui Ahile în ceea ce-l priveşte pe noul Note. Ne-am fi aşteptat la o abordare ceva mai relaxată din partea celor de la Nissan la acest capitol, mai ales că vorbim de un model care îşi propune să-şi reconstruiască întreaga carieră fără a-şi schimba numele. Şi totuşi, vorbim pur şi simplu despre cel mai scump model din segment. Şi nu sunt diferenţe la mustaţă, ci unele majore.
Preţul versiunii de echipare de top a lui Nissan Note 1.5 dCi - Tekna, testată de noi - este de 19.000 de euro cu taxe incluse. Poţi strâmba din nas când vezi această sumă, iar gestul tău e perfect justificat: Note este cu 700 de euro mai scump decât locul al doilea în acest clasament - C3 1.6 e-HDi Exclusive - şi cu nu mai puţin de 1500 de euro decât locul al treilea, Peugeot 208 1.6 e-HDI Allure. Diferenţele se adâncesc cu cât mergem mai jos în lista de concurenţi direcţi, Kia Rio în versiunea Comfort 1.4 DSL de 90 CP fiind cu nu mai puţin de 5300 de euro mai ieftin. Ba mai mult, aflăm că Note e mai scump cu vreo 600 de euro chiar şi decât versiunea de top a lui Polo 1.6 TDI de 90 CP echipată cu cutie automată DSG.
De fapt, pe măsură ce analizăm acest aspect, devine din ce în ce mai evident faptul că Nissan plăteşte preţul luxului de a produce acest model în Marea Britanie, acolo unde mâna de lucru nu e deloc ieftină. De exemplu, dacă schimbăm puţin paradigma şi ne uităm la preţul versiunii de bază a lui Nissan Note 1.5 dCi, Visia, observăm că eticheta arată 15.900 de euro. O valoare care le depăşeşte pe cele ale variantelor de echipare de top ale unor modele precum Seat Ibiza, Renault Clio sau Kia Rio. Exact acelaşi preţ pe care-l vei da pe un Fiesta 1.6 TDCI Titanium de 95 de cai.
Sunt diferenţe enorme într-un segment în care preţul joacă un rol foarte important.
E adevărat că versiunea de echipare Tekna a lui Note este una dintre cele mai dotate din clasa mică. Ai toate sistemele din lume pe maşină, implicit avertizare la părăsirea benzii sau monitorizare în unghiul mort, Around View Monitor, Start-Stop, geamuri şi oglinzi electrice, cruise control şi tapiţerie mixtă piele-textil. Practic, singurul element opţional pe care îl mai poţi alege e plafonul panoramic.
Hai ma... asta e masina de 19 mii?...