Nissan Qashqai
Exemplu de downsizing
A doua generaţie a lui Nissan Qashqai, lansată pe piaţă în anul 2014, are o gamă de motorizări căreia i-a fost aplicată filozofia de downsizing. Asta înseamnă că nivelul de putere a rămas comparabil cu cel al motoarelor mai mari, dar cilindreea a scăzut.
Pentru moment, Nissan oferă un diesel de 1.6 litri, un alt diesel de 1.5 litri şi un motor benzină turbo de 1.2 litri în gama Qashqai. La momentul lansării, unitatea 1.2 DIG-T îi revine versiunii de bază şi este singurul motor alimentat cu benzină din această gamă, dar va fi disponibil ulterior un 1.6 Turbo de 163 CP, anunţă oficialii Nissan.
La prima vedere, să-ţi cumperi un SUV compact cu tracţiune faţă şi motor pe benzină de 1.2 litri pare o alegere tare ciudată. Dar când statisticile arată că doar 10% dintre clienţii primei generaţii Qashqai au ales versiuni 4x4, deja este logic să existe doar variante cu tracţiune faţă ale noului Qashqai. Iar motorizările benzină turbo sunt din ce în ce mai populare în Europa, aşa că de ce să nu fie puse împreună, au gândit cei de la Nissan.
Vestea bună este că noua versiune entry-level în gama Nissan Qashqai este echipată cu motor turbo, asta înseamnă un comportament rutier net superior precedentului propulsor aspirat alimentat cu benzină. Iar prin comportament net superior ne referim la ceva apropiat de propulsorul 1.5 dCi la aproape toate capitolele exploatării.
Rezultatul este un model cu o motorizare mai eficientă decât o unitate aspirată de cilindree mai mare, care se comportă mai bine din punct de vedere dinamic şi are performanţe comparabile cu cele ale propulsoarelor mai puternice.
Visez la un Qashqai 4x4 cu motor 1.6 turbo 163 CP... masina ideala !