Motor / Transmisie
Motorizarea entry-level din gama Qashqai este numită 1.2 DIG-T şi asigură 115 CP şi 190 Nm. Acronimul din denumirea acesteia se referă la injecţie directă de benzină şi specifică faptul că motorizarea este supraalimentată cu un turbocompresor.
Nissan oferă acest motor într-o singură versiune de putere, doar în compania unei transmisii manuale cu şase trepte şi doar în configuraţii cu tracţiune faţă. Cel puţin pentru moment. Acest lucru îi reduce numărul de competitori direcţi, deoarece puţine modele din rândul SUV-urilor compacte au motoare alimentate cu benzină care să dezvolte un nivel de putere din acest registru, transmisie manuală şi tracţiune faţă. Printre competitorii săi direcţi se numără Volkswagen Tiguan facelift, Honda CR-V, Ford Kuga, Suzuki S-Cross, Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Toyota RAV4, Opel Antara, Skoda Yeti şi Hyundai ix35.
Unitatea de 1.2 litri se mândreşte cu un nivel de cuplu motor comparabil cu cel al unei unităţi aspirate de 2.0 litri, în timp ce puterea este superioară unei motorizări aspirate de 1.6 litri. Datorită acestor resurse, Qashqai 1.2 DIG-T se mişcă mai bine decât te-ai aştepta şi nu necesită urcarea prea sus în ture pentru drumurile de zi cu zi ale şoferului obişnuit. Dacă circuli în principal prin oraş, îţi ajunge jumătate din plaja de turaţii de care este capabil acest motor pentru a mişca maşina într-un ritm agreabil, pe când ieşirea din oraş solicită urcarea până la două treimi din capacităţi pentru a menţine ritmul cu ceilalţi şoferi de pe drum.
Motorul este semnificativ mai silenţios decât un diesel (după cum era de aşteptat) şi unitatea păstrează un nivel potrivit al decibelilor până la turaţii de 4.000 spre 5.000 de rotaţii pe minut, când începe să se audă mai pronunţat la bord. Chiar şi atunci, nivelul decibelilor este rezonabil şi nu am auzit în nicio clipă sunetul de "aspirator supraturat" pe care îl găsim la modelele submotorizate din segmentele inferioare atunci când abordăm o depăşire sau rulăm pe autostradă.
Singurele reproşuri pe care le putem adresa celor de la Nissan reprezintă lipsa unei transmisii automate în gamă în compania acestei motorizări precum şi lipsa unor versiuni de putere superioare, dar a doua problemă este doar temporară, fiind deja confirmat debutul unui motor 1.6 turbo de 163 CP în ofertă.
Visez la un Qashqai 4x4 cu motor 1.6 turbo 163 CP... masina ideala !