Tinuta de drum
Qashqai asigură în continuare un comportament rutier similar cu cel al unui hatchback compact, fără să trădeze prea mult din dinamismul asociat acestora pentru ruliul caroseriei asociat multor SUV-uri. În plus, direcţia are un comportament mai bun, oferind un plus de feedback faţă de ceea ce găseam la generaţia precedentă, fără să fie în vreun fel mai greu de manevrat.
Versiunile cu tracţiune faţă au suspensie spate cu bară de torsiune, ceea ce însemnă că nu vor fi reginele serpentinelor, dar aspectul care ţine de confort este asigurat cu brio de Qashqai chiar şi pe drumurile mai puţin bune, garda la sol fiind în continuare respectabilă. Acea gardă la sol şi configurarea suspensiei pentru mai mult confort aduc o tendinţă de ruliu în virajele succesive abordate cu mai mult aplomb, dar nu vorbim despre nimic îngrijorător.
Sistemul de tracţiune integrală ar fi necesar doar pentru cei care ies cu adevărat în off-road, dar studiile au arătat că prea puţini clienţi fac acest lucru cu SUV-urile lor, deci japonezii au fost îndreptăţiţi să renunţe la el din ofertă pentru majoritatea motorizărilor. Oricum, maşina ar fi fost limitată apoi de anvelopele de stradă şi de unghiurile de atac şi de degajare reduse subtil odată cu design-ul cel nou, dar Qashqai se va putea descurca oricând mai bine decât o compactă pe drumurile de macadam şi pe cele cu gropi şi denivelări.
Visez la un Qashqai 4x4 cu motor 1.6 turbo 163 CP... masina ideala !