Motor / Transmisie

4.0

Ai la dispoziție două versiuni pentru Nissan Qashqai. Avem o dată versiunea e-POWER, un full-hybrid de 190 cai putere pe care l-am condus în Portugalia, iar a doua versiune este cea mild-hybrid (vedeta acestui test drive), care este disponibilă atât cu roți motrice față, cât și cu tracțiune integrală. Noi am avut de-a face cu varianta fără tracțiune integrală.

Deja am lăudat mult versiunea e-POWER testată în Portugalia, pentru că este un sistem extrem de reușit. Prin urmare, nu aveam prea multe așteptări de la acest „rudimentar” sistem mild-hybrid. Dar iată că Nissan nu a pariat totul pe o singură carte și nu a dat „all-in” pe sistemul e-POWER. Niponi au avut destulă grijă și de versiunea „de bază”.

Qashqai folosește un motor de 1.3 litri, pe benzină, cu 4 cilindri, cu nume de cod HR13. Este un propulsor pe care îl regăsim atât în gama francezilor de la Renault, cât și la un producător german premium, pe numele său Mercedes-Benz. De menționat că Nissan păstrează un element de tradiționalism, deoarece în 2025 Qashqai facelift poate fi comandat cu o cutie manuală cu 6 rapoarte.

Tot sistemul dezvoltă 156 de cai putere și un cuplu motor maxim 270 Nm.

Noi am avut parte de o cutie automată CVT, pe numele său XTronic. În afara faptului că suferă de aceeași problemă ca toate CVT-urile, anume sunetul acela de turații ridicate, în rest pot spune că aceasta își face treaba bine.

Desigur, există acolo o mică întârziere, dar nu este ceva ieșit din comun pentru un SUV de familie de segment C. Poți oricând să treci în modul manual, dar având în vedere că vorbim despre o cutie CVT, îți poți imagina că acest mod manual reprezintă mai mult o „simulare de schimbare de treaptă”.

Nissan Qashqai aduce cu el 3 moduri simple de condus, pe înțelesul tuturor: Eco, Standard și Sport. Singurele diferențe sesizabile între aceste moduri este cât de multă presiune trebuie să aplici pedalei de accelerație pentru a se întâmpla ceva din punct de vedere dinamic.

Per total, simți că cei 156 de cai putere sunt destui, deoarece Nissan Qashqai face o treabă bună când vine vorba de reprize de accelerație. Chiar dacă ai doar un sistem mild-hybrid, pot spune că simți cum te ajută acel cuplu instant electric.

  • ds, vineri, 12.12.2025 14:06

    Comparația consumului cu Mazda Cx5 este un pic forțată. În primul rând pentru că vorbim de turbo vs. aspirat și în al doilea rând pentru că noul CX5 are o capacitate de 2.5 litri, tot aspirat, deci aproape dublu față de Qashqai. Da, la cp și Nm sunt aproape identice.

  • aha, vineri, 12.12.2025 14:53

    Iar vrajeala asta de doi bani, ca Qashqaiul a inventat segmentul crossoverelor? Pai Tucsonul cu care il comparati a aparut inaintea lui lui Qashqai. De primul RAV4, cu platforma de Corolla si tractiune fata, ce sa mai zic? Ala a fost off-roader, ha? Alta mare tampenie: Qashqai, segment B? La 4.4 metri lungime? Pai Puma ce mai e in cazul asta? ∅?

  • Fericire..., vineri, 12.12.2025 19:11

    ”Din fericire, Nissan Qashqai îți oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto”... Fericire, pentru ce? Din moment ce ”Noul Qashqai facelift vine cu un sistem Google integrat. Asta înseamnă că sistemul multimedia de 12.3 inch acționează ca un smartphone cu sistem de operare Android. Ai clasicul Play Store, de unde îți poți instala aplicații folositoare precum: Waze, Spotify și altele. Bineînțeles, ai și acces la Google Maps. Pe lângă toate acestea, primești și un asistent vocal Google, menit să îți facă viața mai ușoară în spatele volanului.”

  • B0b, sâmbătă, 13.12.2025 01:05

    Deci voi ati testat Qashqai despre care ziceti ca e un SUV de clasa B, desi el este de clasa C la inceput ziceti ca ati testat epower dsr ca avea 156 cai putere si cutie xtronic cvt... hai salut

  • Mircea Badea, sâmbătă, 13.12.2025 06:12

    Toate dulapurile arată la fel! Japo, euro, americano .. nu știi care-i care...