Tinuta de drum
Fiind vărul mai dur al lui Qashqai, X-Trail este ceva mai capabil decât acesta pe traseele neasfaltate. Acest lucru se transmite printr-un comportament agreabil pe macadam, abilităţi soft-road bune şi capacitatea de a trece peste obstacole mici şi medii. Totul este să nu aveţi nevoie de un reductor, acest element nefiind disponibil în gama X-Trail. Situaţia este similară pentru majoritatea modelelor din segment, deci nu are sens să ne plângem din cauza acestui aspect.
X-Trail are un unghi de atac de 28 de grade, un unghi de degajare de 24 de grade şi o gardă la sol de 21 centimetri. Unghiul de înclinare laterală maxim pe care îl poate tolera X-Trail fără să se răstoarne este de 49 de grade, valoare foarte bună chiar şi pentru un off-roader. În materie de aderenţă pe noroi şi zăpadă, anvelopele vor dicta uşurinţa cu care veţi avansa pe aceste suprafeţe.
Pe modul 4x2, X-Trail prezintă un comportament neplăcut la accelerarea puternică la plecarea de pe loc, manivestând un "torque steer" pregnant, ceea ce înseamnă că o să vă luptaţi să ţineţi volanul drept dacă apăsaţi acceleraţia până la fund şi tocmai aţi plecat de pe loc. În materie de comportament pe viraje, X-Trail prezintă o cantitate semnificativă de ruliu la abordarea cu prea multă încredere a virajelor, dar situaţia revine la normal odată cu un stil de condus temperat.
Masina e buna,dar design-ul e foarte ''batran''. Ca majoritatea Nissan-urilor,designul e la pamant.