Opel Adam

3.9
de Mircea Meșter, luni, 19 noiembrie

David şi Goliaţii

Ce au în comun Pulp Fiction, arhitectura modernă şi iPhone-ul? Toate cele trei modele de succes în domeniile lor îşi bazează existenţa pe respingerea vechiului şi pe îmbrăţişarea modernului. Când îţi concentrezi căutările pe găsirea unor soluţii care să iasă din sfera normalului - sau măcar din zona obişnuinţei - se numeşte că încerci să inovezi şi să oferi alternative. Iar simplul fapt că încerci este deja un pas înspre reuşită.

"Cele mai mari lucruri din lume au fost realizate de oameni care au continuat să încerce atunci când nu mai exista nicio speranţă", spunea scriitorul american Dale Carnegie într-una dintre cele mai frumoase descrieri ale încercării ca scop în viaţă.

Într-un moment în care industria auto suferă, iar segmentul mini fashion este deja acoperit de modele care şi-au găsit scopul în viaţă şi sunt considerate etaloane, lansarea unui nou model care să aibă pretenţia de a tăia o felie serioasă din cota de piaţă pare sinucidere curată. Până la urmă, ce poţi aduce în plus în zona asta şi cu ce poţi depăşi nume precum Mini sau Fiat 500, care existau în industria auto pe când tu de-abia lansai prima generaţie a lui Kadett? Şi totuşi, se poate.

Ignoră complet zona retro şi gândeşte 100% modern, vino cu materiale, tehnologie şi tren de rulare care să-i lase clar în spate pe adversari şi completează totul printr-o abordare uşor diferită a clasicului avantaj al personalizării. Acestea par să fi fost liniile de marcaj peste care nu au trecut cei de la Opel în construcţia noului Adam. Cu aceste avantaje în CV şi cu mult elan demn de un model tânăr, Opel Adam vine să încerce. Pentru că e abordarea corectă în această zonă.

  • MadaI, luni, 19.11.2012 20:36

    O jucarie chic pentru doamnele si domnisoarele care nu au posibilitati de mini sau alte hatchuri cu tenta premium si care nu sunt nici foarte pretentioase cand vine vorba de performante. Zic asta pt ca banuiesc ca n`o sa coste mai mult de 12-13 000 chiar cu ceva optionale adaugate.

  • ztele, luni, 19.11.2012 21:56

    Ce anume are tehnologic in plus fata de Fiat 500 (de exemplu)? Faptul ca se poate conecta telefonul la el? Fiat 500 are Blue&Me care-i cam tot aceeasi chestie. Deci nu vad unde anume "lasa clar in spate" Fiatul. Frumusica masina, dar 95% din design e copie dupa 500, iar poza aceea cu interiorul (spartan si simplu, cu scaune desebit de atragatoare) e generata pe computer. Mie personal nu imi place, dar asta conteaza mai putin, oricum nu fac parte din target-ul lor.

  • adi, marţi, 20.11.2012 13:09

    O parere personala: e urat. Puteti sa ma huliti cat vreti, asta e parerea mea. Fiat 500 e net superior la capitolul imagine si stil. Cine vrea o masina mica chic, nu o sa se indeparteze de Fiat 500 sau Mini.

  • eu, marţi, 20.11.2012 13:51

    mie imi plac enorm interioarele sunt super marfa

  • Andy, marţi, 20.11.2012 14:49

    O masinuta chic pentru domnisoare pana in 25 de ani. E adevarat ca se aseamana cu Fiat 500 insa mai mult ca sigur ca materialele interioare sunt de 10 ori mai bune decat plasticul tare stil anii 90 regasit in Fiat. Asteptam motoare mai performante si mai putin gurmande!

  • ADAM !, marţi, 20.11.2012 23:33

    super masinuta....e peste orice din aceasta clasa....arata mult mai bine decat anemicul fiat 500 care e si putin mai mic sau asa pare ....cand ma gandesc cum arata adam si cum arata up , nu-mi vine sa cred ca amandoua sunt modele noi din 2012.....up e depasit rau si fata de 500 . Un singur motor imi vine in minte pe Adam - 1.6 tubo 192 cp de pe corsa opc :) ...ar fi o nebunie !