Interior
Scăpaţi de cifrele tehnice ale lui Opel Adam, intrăm în zona de confort a modelului german. Interiorul este unul dintre cele mai reuşite din segment, ieşind în faţă prin posibilităţile multiple de personalizare şi prin materialele de calitate demnă de modelele de segmente superioare ale anului 2012. Şi nu sunt vorbe goale. Opel Adam este cea mai bună maşină din această clasă la capitolele calitatea materialelor şi nivelul asamblării acestora.
Adam nu seamănă cu nimic din gama actuală Opel. Ştiţi miliardele de butoane de pe bordul lui Astra? Uitaţi de ele, aici avem de-a face cu o planşă de bord ciudat de curată, centrată pe display-ul touchscreen de 7 inch. Practic, singurele comenzi rămân cele circulare ale climatizării şi butoanele clasice (blocarea uşilor, avarii), astfel că este foarte uşor să te orientezi în spaţiu. Ştiţi materialele dure de pe Fiat 500 şi Mini? Ei bine, pe Adam avem suprafeţe moi, avem volan încălzit şi scaune încălzite. Ştiţi interioarele maşinilor proprii de care v-aţi plictisit după doi-trei ani? Ei bine, pe Adam poţi să-ţi schimbi culorile fără probleme printr-o vizită la dealer. De pe o zi pe alta, dacă vrei.
Ştiţi nivelurile clasice de echipare? Acele trepte pe care tebuie să le parcurgi pentru a-ţi dota maşina cu ceea ce ai nevoie? Ei bine, Adam nu are aşa ceva. Încercarea de a inova se vede şi la acest capitol, astfel că modelul german va veni cu o serie de elemente standard la care se adaugă una dintre cele trei "stări" oferite: Jam (pentru cei deschişi, funky), Slam (masculin, sportiv) şi Glam (elegant, stilat). Peste acestea veţi putea să vă alegeţi o serie de pachete (Twisted, Black/White, Extreme, Color, Extreme Carbon şi OPC Line), iar ulterior vă veţi adăuga accesoriile şi eventual dotările adiţionale pe care le vreţi neapărat pe maşină. Pe scurt, configurarea lui Adam va fi ceva mai complexă decât cea a unei maşini normale, dar merită: la final, veţi avea o maşină care are toate şansele să fie unică în lume. Imaginaţie să fie.
Adam e colorat în funcţie de nevoi şi preferinţe, iar numărul variantelor de personalizare e imens. Practic, poţi să-ţi construieşti maşina preferată apelând la unul dintre cele 15 design-uri ale scaunelor, la una dintre cele 4 culori generale de ambianţă, şa unul dintre cele 19 decoruri/panouri pentru bord, consola centrală şi uşi sau chiar la cele trei versiuni diferite de plafon, cu imprimeu care evocă frunze de toamnă, un cer înnorat sau un steag cu pătrăţele. Mai mult, probabil că va face furori plafonul cu cele 64 de LED-uri care transformă atmosfera din maşină într-una aparte. Şi chiar funcţionează ca o versiune mini a "invenţiei" celor de la Rolls-Royce. Apropo de LED-uri, există şi o premieră în industrie: panoul colorat interşanjabil care acoperă bordul poate fi schimbat cu unul cu diferite modele, unul dintre ele fiind iluminat din spate de LED-uri. Efectul e fantastic.
În multitudinea asta de efecte, materiale şi artificii, există şi unele care nu-şi prea au locul. Luminile ambientale, de exemplu, pot să-şi schimbe culorile la apăsarea unui buton. Din punctul meu de vedere, apariţia unui astfel de sistem e inutilă cât timp culoarea roşie de interior nu se va potrivi niciodată cu lumini verzi, albastre sau mov. Dar fiecare are dreptul să-şi exprime gustul după preferinţe.
O jucarie chic pentru doamnele si domnisoarele care nu au posibilitati de mini sau alte hatchuri cu tenta premium si care nu sunt nici foarte pretentioase cand vine vorba de performante. Zic asta pt ca banuiesc ca n`o sa coste mai mult de 12-13 000 chiar cu ceva optionale adaugate.