Motor / Transmisie
Fiind un model complet nou, era şi păcat ca Opel să nu-l echipeze pe Cascada cu noua sa motorizare, 1.6 SIDI Turbo, un propulsor de 1.6 litri, 170 CP şi 260 Nm. Are mai mult cuplu decât un diesel de 1.5 litri şi dezvoltă suficientă putere încât să nu se facă de ruşine la citirea fişei tehnice în public. Motorizarea produsă în Ungaria este silenţioasă şi se dovedeşte a fi elastică şi plăcută în conducere.
Din păcate, transmisia automată cu şase trepte care a echipat motorizarea în cazul exemplarului testat nu poate să se bucure de prea multe cuvinte de bine, deoarece singurul lucru bun pe care l-a făcut a fost să ofere schimbări line ale treptelor de viteză. Nu există mod economic sau mod sport, ci doar un mod manual. Iar acesta din urmă nu este foarte rapid, aşa cum ne-au obişnuit transmisiile cu două ambreiaje şi automata cu opt trepte de la ZF. Bine măcar că ni se oferă şi această posibilitate.
Răspunsul la kickdown se lasă adesea aşteptat, mai ales dacă vreţi să acceleraţi brusc de pe la 50-60 km/h, dar puterea ridicată a motorizării îşi face treaba până la urmă. Cu toate acestea, dacă nu visaţi să despicaţi marea în două, ci doar să vă plimbaţi cu o decapotabilă practică, perechea face o echipă foarte bună în ceea ce priveşte confortul la rulare. Motorizarea nu se face auzită nici când viteza de rulare atinge normele aferente unei autostrăzi.
Lipseşte şi sistemul Start-Stop, lucru care ar fi ajutat foarte mult la nivelul consumului de carburant în mediul urban. Poate că facelift-ul va remedia această problemă, alături de apariţia unei transmisii automate mai moderne.
Faptul ca comparati masina asta cu BMW seria 4 si Audi A5 mi se pare cam cretin. Numa dimensiunile sunt comparabile. In rest, masina de volum vs. masini premium. Un BMW sau Audi cabrio cu optiuni comparabile ar ajunge undeva la 70 de mii de euro, deci dublu pretul. Ii ca si cand ai compara un Renault Megane cu Audi A3 si BMW seria 1 doar pentru ca toate apartin clasei compacte. Si va rog frumos, terminati cu obsesia pentru sistemele start-stop. Majoritatea le considera o cretinitate, mai ales avand in vedere ca ar crede pretul masinii.