Consum
Ca să parcurgi 100 de kilometri în regim mixt la bordul decapotabilei Opel trebuie să te aştepţi la un consum de 7.2 litri la sută, potrivit datelor oficiale. În raport cu celalte două modele din segment, situaţia nu este tocmai favorabilă pentru Cascada, deoarece un Audi A5 Cabriolet 1.8 TFSI Multitronic (170 CP) obţine un consum semnificativ mai bun, lucru pe care îl putem spune şi despre BMW 428i Cabrio AT8, cea mai puţin puternică versiune pe benzină a decapotabile din Munchen.
Mai precis, modelul decapotabil din Ingolstadt este cu un litru la sută mai economic decât Cascada, în timp ce modelul din Munchen este cu 0.6 litri la sută mai economic, cel puţin atunci când vorbim despre consum mixt declarat, chiar dacă în cazul modelului BMW vorbim de un nivel de putere semnificativ diferit (245 CP) şi de o cilindree mai mare.
În cadrul testului nostru, consumul în mediul urban a variat între 10 şi 13 litri la sută în condiţii de trafic normale. Dacă prindem oraşul liber, consumul scade la 8.7 litri la sută. Aportul unui sistem Start-Stop ar fi uşor de remarcat în acest plan. În afara oraşului, dacă nu depăşeşti cu mult pragul de 100 km/h, Cascada anunţă un consum de 7 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a şasea la 2.500 rpm, consumul se stabilizează la 8.3 litri la sută.
Faptul ca comparati masina asta cu BMW seria 4 si Audi A5 mi se pare cam cretin. Numa dimensiunile sunt comparabile. In rest, masina de volum vs. masini premium. Un BMW sau Audi cabrio cu optiuni comparabile ar ajunge undeva la 70 de mii de euro, deci dublu pretul. Ii ca si cand ai compara un Renault Megane cu Audi A3 si BMW seria 1 doar pentru ca toate apartin clasei compacte. Si va rog frumos, terminati cu obsesia pentru sistemele start-stop. Majoritatea le considera o cretinitate, mai ales avand in vedere ca ar crede pretul masinii.