Interior
Probabil că prima impresie pe care o veţi avea atunci când veţi păşi în habitaclul noii generaţii Opel Corsa va fi una de deja-vu. Apoi, năuciţi, veţi încerca să deduceţi care este sursa de inspiraţie pentru ceea ce vedeţi în interior. Opel Adam? Opel Astra?
Din punctul meu de vedere, Corsa este un hibrid reuşit între tuşele colorate şi fun din Adam şi elementele mature ale lui Astra. Bordul - cu al său display central care ascunde pachetul de conectivitate Intellilink şi culorile piano care însufleţesc interiorul sunt evidente trimiteri la fratele mai mic lansat acum doi ani pe piaţă. Volanul, poziţia pe care o ai atunci când conduci, levierul cutiei de viteză şi spaţiul pe care-l simţi imediat la bord - chit că te afli în faţă sau în spate - sunt împrumutate însă în mod clar de pe Astra. Una peste alta, rezultatul e unul fericit, iar faptul că există diferite metode de a-ţi personaliza maşina te face să înţelegi că poţi să-ţi construieşti un Corsa feminin sau unul masculin, în funcţie de nevoi şi posibilităţi.
Mi-a plăcut foarte mult faptul că niciun interior nu a semănat cu altul în testul de la Frankfurt, Opel fiind singura marcă germană care reuşeşte să transforme maşinile în spaţii de joacă fără a renunţa la profilul nemţesc al brandului. Iar un Corsa în echiparea de top Cosmo va reuşi să te seducă prin elemente interesante precum volanul îmbrăcat în piele perforată, scaunele plăcute cu design asortat cu exteriorul şi bordul sau cu plafonul panoramic care poate fi deschis la nevoie. Materialele sunt ok din punctul de vedere al calităţii, însă regăsim şi soluţii mai puţin plăcute la atingere, cum este cea a plasticului din care sunt făcute butoanele de reglare a oglinzilor. Paradoxal, însă, levierul care permite aşezarea volanului reglabil pe înălţime sau adâncime este îmbrăcat într-un cauciuc plăcut, deşi vorbim de o zonă ascunsă privirii şi mai puţin accesată în viaţa de zi cu zi.
Am avut şi surprize plăcute conducând noul Corsa şi am observat că epoca în care maşinile de segment B nu beneficiau de scaune încălzite este una atât de desuetă, încă modelul german plusează deja cu volan și parbriz încălzit, dotări care parcă ieri se lansau ca elemente de vârf pe modelele din segmentele construite pentru cei cu bani mulţi prin conturi. Portbagajul lui Corsa are 285 de litri, clasându-se în media segmentului condus de Skoda Fabia.
Interesanta insa impresia pe care mi-o lasa design-ul exterior comparativ cu celelalte generatii e ca e un pic cam mult indreptata spre publicul feminin si prea putin spre cel masculin. Aceeasi senzatie mi-o lasa si Adam insa acolo e chiar ok sa fie asa. Polo 1.2 TSi 105cp si Fiesta 1.0 125cp pe care le-ati amintit au performante mai bune din cateva motive: 1.Polo are apoape 100 kg mai putin si atinge cuplul maxim (175Nm) la 1500 rot/min 2.Fiesta are si ea o greutata cu aproape 80kg mai mica, 10 cp in plus iar cuplul maxim de 171Nm e atins la 1400 rot/min. Raman de parere ca marea problema a celor de la Opel (si Chevrolet cu produsele pe care tocmai le-au retras de pe piata europeana - pacat dupa ce au innoit toata gama, gama foarte competitiva vs. Renault, Hyundai-Kia, Fiat sau Suzuki) e greutatea nejustificat de mare vs. concurentii directi...rezultand in performante mai slabe si in consum mai mare. Pe hartie aceste doua diferentele par mici insa din pacate in realitate sunt mai mari GM avand un sistem de testare care pacaleste mai mult clientul in comparatie cu alti producatori mai ales in ceea ce priveste consumul declarat vs. cel real.