Opel Corsa
Cu cărțile pe față
Acum vreo patru ani, Opel invita Automarket la Russelsheim, acolo unde-şi are izvorul marca germană. Nu era o vizită ca oricare alta, ci urma să intrăm prin locuri în care e foarte greu să intri probabil chiar şi din postura de angajat Opel, darămite ca jurnalist. Vizitam muzeul intern al mărcii, urma să vedem circuitele de teste unde inginerii dezvoltă maşinile viitoare şi aveam parte chiar şi de o surpriză extraordinară, având ocazia să testăm câteva dintre maşinile care au făcut istorie în gama mărcii. Nu a mai contat că ploua câineşte în vestul Germaniei în ziua respectivă. Câteva tururi cu Maşini precum Kapitan B, Rekord sau Kadett GT/E îţi transmit emoţii are te fac să treci peste realitatea meteo din jur.
Pentru că eram pe circuitul de testare al celor de la Opel, cu maşini multe şi camuflate trecând pe lângă jurnalişti frustraţi că nu au voie să fotografieze nimic, Opel ne-a calmat punându-ne faţă în faţă cu "saga OPC". Corsa OPC, Astra OPC şi pe atunci proaspătul Insignia OPC ne-au stat la dispoziţie pentru câteva exerciţii de manevrabilitate şi de viteză pe o limbă de asfalt pe care nu existau radare, poliţie sau trafic din sens opus. A fost momentul în care am descoperit un lucru interesant: oricât de echilibrată era Astra OPC, oricât de bine amesteca Insignia dimensiunile sale cu puterea de peste 300 de cai a motorului de sub capotă, Corsa era cea mai "fun" dintre toate. Mega manevrabilă, super uşoară şi rapidă, Corsa părea pur şi simplu o jucărie pe baterii faţă de surorile sale mai mari. Era evidentă legătura sa cu o maşină concepută mai ales pentru mediul citadin, astfel că direcţia şi unghiurile de bracaj erau perfecte pentru exerciţii precum cele dintre jaloane, de exemplu.
Am făcut introducerea asta pentru a sublinia faptul că, uneori, gustul unei maşini nu este dat de prima întâlnire cu aceasta, ci de contexte care mai de care mai potrivite în care modelul respectiv iese în evidenţă. Recunosc, sunt şi un mare fan al segmentelor inferioare, pentru că viaţa dintr-un oraş ca Bucureştiul te obligă să găseşti maşini perfecte pentru adaptarea la mediul citadin, însă e bine de reţinut faptul că fiecare maşină pe care o vedeţi pe stradă are un alter ego excepţional pe care nu trebuie decât să-l descoperiţi în contextul potrivit.
După patru generaţii care şi-au găsit peste 12 milioane de clienţi, Corsa revine pe piaţă începând cu acest an într-o nouă formulă. O faţă nouă, interioare diferite şi mai ales motoare noi de cilindree mică şi aliniate la moda turbo. Aşteptate de ceva vreme de fanii Opel.
Interesanta insa impresia pe care mi-o lasa design-ul exterior comparativ cu celelalte generatii e ca e un pic cam mult indreptata spre publicul feminin si prea putin spre cel masculin. Aceeasi senzatie mi-o lasa si Adam insa acolo e chiar ok sa fie asa. Polo 1.2 TSi 105cp si Fiesta 1.0 125cp pe care le-ati amintit au performante mai bune din cateva motive: 1.Polo are apoape 100 kg mai putin si atinge cuplul maxim (175Nm) la 1500 rot/min 2.Fiesta are si ea o greutata cu aproape 80kg mai mica, 10 cp in plus iar cuplul maxim de 171Nm e atins la 1400 rot/min. Raman de parere ca marea problema a celor de la Opel (si Chevrolet cu produsele pe care tocmai le-au retras de pe piata europeana - pacat dupa ce au innoit toata gama, gama foarte competitiva vs. Renault, Hyundai-Kia, Fiat sau Suzuki) e greutatea nejustificat de mare vs. concurentii directi...rezultand in performante mai slabe si in consum mai mare. Pe hartie aceste doua diferentele par mici insa din pacate in realitate sunt mai mari GM avand un sistem de testare care pacaleste mai mult clientul in comparatie cu alti producatori mai ales in ceea ce priveste consumul declarat vs. cel real.