German sub acoperire
Explorer este un model cu tradiție în portofoliul americanilor de la Ford. Lansat pentru prima oară în 1991, Explorer a fost primul SUV cu patru portiere lansat de Ford și a fost considerat un succesor pentru Bronco.
În urmă cu patru ani, Ford Explorer a fost desemnat ca fiind cel mai bine vândut SUV, din toate timpurile, în SUA. Asta da performanță.
Acest model este disponibil și în Europa, inclusiv în România. Clienții de la noi din țară au la dispoziție o versiune plug-in hybrid și, începând de anul trecut, o versiune pur electrică. Dar cele două nu au nimic în comun.
Asta pentru că Explorer pur electric este fructul colaborării dintre Ford și Volkswagen. Un SUV dezvoltat pe arhitectura MEB a gigantului german, la fel ca familia de modele ID.
Marca din Dearborn nu a ales această denumire pentru a crea confuzie, ci este "o trimitere la moștenirea noastră americană," după cum susțineau reprezentanții Ford la momentul debutului.
Noul Explorer este prima electrică de pasageri produsă de Ford în Europa, la Koln mai exact, iar în procesul de dezvoltare a fost implicat și un român.
Ideea de bază a fost că, deși este produs pe o platformă Volkswagen, noul Explorer să nu arate ca un model din familia ID. Iar de această sarcină, americanii s-au achitat de minune.
Chiar și așa, Explorer rămâne un german sub acoperire, pentru că sub această caroserie regăsim platforma MEB. Și să-ți spun drept, în interior miroase a Volkswagen.
Automarket a călătorit în Slovenia pentru a testa noul Ford Explorer pur electric. Acum a venit momentul să îți spun cum se simte de la volan și, în plus, ți-am adus și un video cuprinzător pentru a vedea, într-adevăr, că nu seamănă deloc cu un Volkswagen ID.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI ÎN SLOVENIA
O opțiune foarte interesantă. Au reușit cumva să folosească platforma MEB, cu un interior categoric peste ceea ce oferă ID4, un design mult mai reușit dar la un preț mai mic.