Motor / Transmisie
Momentan, noul Ford Explorer electric este disponibil în două versiuni: prima este echipată cu un singur motor electric, montat pe puntea spate, și oferă 286 de cai putere. Bateria de 77 kWh promite o autonomie de până la 602 kilometri.
Cea de-a doua, pe care am condus-o și noi în Slovenia, este echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Rezultă, așadar, o tracțiune integrală.
Sistemul oferă 340 de cai putere și 679 Nm cuplu, iar autonomia ajunge până la 532 kilometri, mulțumită bateriei de 79 kWh.
Avantajul mașinilor electrice este că nu ai nevoie, neaparat, de sute de cai putere pentru reprize rapide de accelerație. Spre exemplu, o electrică de 150 CP poate să fie mai rapidă decât o mașină termică echivalentă ca putere.
Pentru că, în cazul electricei, cei 150 de cai putere sunt disponibili instant, fără vreo întârziere pricinuită de fenomenul de turbo lag sau de transmisie.
Acestea fiind spuse, cei 340 de cai putere ai lui Ford Explorer Extended Range AWD sunt mai mult decât suficienți pentru orice ai nevoie. Vrei să pleci primul de la semafor? Nicio problemă. Apeși pedala de accelerație și mașina tâșnește fără probleme.
Vrei să schimbi banda rapid? La fel, nicio problemă. No sweat, cum zic americanii. Vrei să depășești la o viteză de 80-90 km/h? Sau chiar la peste 100 de km/h? Explorer o face cu ușurință.
Apeși pedala de accelerație mai hotărât, iar cifrele de pe vitezometru încep să se succeadă rapid.
Acum, arhitectura MEB are și câteva dezavantaje, să le spun așa. În primul rând, sub capotă nu regăsești acel frunk, adică un spațiu suplimentar de depozitare pe care majoritatea mașinilor cu zero emisii îl au.
Apoi, nu ai tehnologia One Pedal Drive, care îți permite să conduci cu o singură pedală.
Chiar dacă nu poți regla nivelul de regenerare, trebuie să spun că sistemul lui Explorer frânează destul de bine atunci când iei piciorul din accelerație (transmisie cu mod B). Dacă reușești să păstrezi o viteză constantă, pe un drum virajat, nu ești nevoit să calci mai deloc frâna atunci când te apropii de curbă.
O opțiune foarte interesantă. Au reușit cumva să folosească platforma MEB, cu un interior categoric peste ceea ce oferă ID4, un design mult mai reușit dar la un preț mai mic.