Motor / Transmisie

4.5

Momentan, noul Ford Explorer electric este disponibil în două versiuni: prima este echipată cu un singur motor electric, montat pe puntea spate, și oferă 286 de cai putere. Bateria de 77 kWh promite o autonomie de până la 602 kilometri.

Cea de-a doua, pe care am condus-o și noi în Slovenia, este echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Rezultă, așadar, o tracțiune integrală.

Sistemul oferă 340 de cai putere și 679 Nm cuplu, iar autonomia ajunge până la 532 kilometri, mulțumită bateriei de 79 kWh.

Avantajul mașinilor electrice este că nu ai nevoie, neaparat, de sute de cai putere pentru reprize rapide de accelerație. Spre exemplu, o electrică de 150 CP poate să fie mai rapidă decât o mașină termică echivalentă ca putere.

Pentru că, în cazul electricei, cei 150 de cai putere sunt disponibili instant, fără vreo întârziere pricinuită de fenomenul de turbo lag sau de transmisie.

Acestea fiind spuse, cei 340 de cai putere ai lui Ford Explorer Extended Range AWD sunt mai mult decât suficienți pentru orice ai nevoie. Vrei să pleci primul de la semafor? Nicio problemă. Apeși pedala de accelerație și mașina tâșnește fără probleme.

Vrei să schimbi banda rapid? La fel, nicio problemă. No sweat, cum zic americanii. Vrei să depășești la o viteză de 80-90 km/h? Sau chiar la peste 100 de km/h? Explorer o face cu ușurință.

Apeși pedala de accelerație mai hotărât, iar cifrele de pe vitezometru încep să se succeadă rapid.

Acum, arhitectura MEB are și câteva dezavantaje, să le spun așa. În primul rând, sub capotă nu regăsești acel frunk, adică un spațiu suplimentar de depozitare pe care majoritatea mașinilor cu zero emisii îl au.

Apoi, nu ai tehnologia One Pedal Drive, care îți permite să conduci cu o singură pedală.

Chiar dacă nu poți regla nivelul de regenerare, trebuie să spun că sistemul lui Explorer frânează destul de bine atunci când iei piciorul din accelerație (transmisie cu mod B). Dacă reușești să păstrezi o viteză constantă, pe un drum virajat, nu ești nevoit să calci mai deloc frâna atunci când te apropii de curbă.

  • Andrei, joi, 18.07.2024 13:33

    O opțiune foarte interesantă. Au reușit cumva să folosească platforma MEB, cu un interior categoric peste ceea ce oferă ID4, un design mult mai reușit dar la un preț mai mic.

  • spaclu lu manole, joi, 18.07.2024 14:36

    Explorer premium la 46k de Euro, e decent. Range-ul e foarte bun. Mai ramane doar ca infrastructura sa ajunga din urma cerintele de incarcare. Pentru asta e nevoie de timp si investitii. Iar corporatiile petroliere nu sunt interesate de asa ceva. Una peste alta, o masina foarte reusita. Pe calapodul asta trebuiau lansate masinile electrice de la bun inceput.

  • Vali, joi, 18.07.2024 15:07

    Am avut privilegiul sa-l intalnesc pe Liviu Tudoran la o cafea in Koln, este un tanar extraordinar de modest pentru nivelul lui de experianta! Merita urmarit contul lui pe Instagram, ne putem mandri cu un designer care are clar un viitor stralucit in industria auto, mai mult ca sigur ca-l va paste un transfer de rasunet!

  • Matei, joi, 18.07.2024 15:13

    Sunt curios ce părere are Volkswagen despre masina asta :)

  • George Simion, joi, 18.07.2024 15:51

    cum vine asta ca e facut pt oras si sosea? de ce e dulap atunci?

  • @Șoșoacă, joi, 18.07.2024 16:13

    Off-road.

  • @simeon, joi, 18.07.2024 20:34

    Ce dulap? E frigider bai, nu vezi?

  • consum, vineri, 19.07.2024 09:19

    In prima zi ati facut 133 km, in a doua zi 76 km si au mai ramas 258 km. Asta inseamna 467 km cu un "plin". La baterie de 79 kWh inseamna un consum de 16,91 kWh/100km. Despre Tesla scrieti ca are consum de 16,9 iar Scenis 16,8, si totusi ati dedus ca Explorer "tine cel mai mult cu casa". Imi scapa mie ceva sau nu inteleg eu cum se calculeaza consumurile la EV?

  • deputy, vineri, 19.07.2024 18:15

    "Primul traseu a însumat în total 133 de kilometri și a inclus de toate: autostradă, drum național, drum montan, trafic etc. La finalul primei zile am avut un consum de 17.7 kWh/100 de km, la o viteză medie de 50 km/h" la o asa viteza medie consumul scos este chiar slab, sincer. problema principala a electrielor in materie de autonomie este (si nu numai) - consumul la viteze mari (autostrada) - temperaturile scazute, care reduc autonomia drastic.

  • Alin, vineri, 19.07.2024 23:02

    preturi de fifi lulu...asa ceva nu are motiv sa fie vandut cu peste 39.000 euro cat timp liderul este vrea 45.000...si asta numai cu trim si dotari echivalente Ford e un esec lamentabil la tejnologia electrica, deci preturile si mai jos de 39.000

  • Alin, vineri, 19.07.2024 23:04

    Acum m-am uitat mai bine..pai asta nu e concurent la tesla y nici pe departe e diferenta de clase. Asta e 4.4m iar tesla y este 4.7m Acest ford explorer nu are de ce sa coste mai mult de 30.000 euro Dar nah, cat timp restuyl ciumpalacilor au IQ90 sau mai mic, deh, habar nu au sa cumpere cu cap, si deci vor accepta hotia producatorilor auto. Putem confirma asta la cati cumpara iphone si alte produse apple, nivelul intelectual al multimii cu bani

  • Lae, vineri, 19.07.2024 23:15

    Spre deosebire de o termică, un BEV permite reprize instantanee, cam două până supraîncălzești bateria pe care o răcești din mers încet, și-ți trece de reprize. Papagalii trebuie să se ardă pe_penele lor. :)))) Sunt și multe stații de încărcare_care îi așteaptă cu bateria încinsä. :)))))) În plus Ford e referința fiabilității. :)

  • PMC, vineri, 19.07.2024 23:27

    Porcaria ar trebui sa coste cel mult 25k full. Asta e bataie de joc. Cine ia asa ceva e dus.

  • un cetatean, sâmbătă, 20.07.2024 15:20

    https://piataauto.md/Stiri/2024/07/Volvo-a-primit-una-din-cele-mai-mari-comenzi-din-istorie-de-1500-camioane-toate-diesel-si-niciunul-electric/ Astia chiar nu stiu ca viitorul si prezentul este electric, nu stiu ca Volvo are si camioane electrice, ce inconstienti, se poate transporta orice si cu cateva sute de km autonomie, cerem ajutorul specialistului, Matei si compania .

  • deputy, luni, 26.08.2024 15:12

    ce lipseste dupa parerea mea din articol, sunt informatiile legate de software, care daca este mostenit tot de la VW, nu intra dupa parerea mea la plusuri. la o masina electrica softul este o componenta foarte importanta, chiar un factor de decizie in a cumpara o masina sau nu.