Consum
În ciuda unei puteri deloc de neglijat, sistemul electric este foarte eficient. Ford declară un consum mediu de 16.6 kWh/100 de km.
Primul traseu a însumat în total 133 de kilometri și a inclus de toate: autostradă, drum național, drum montan, trafic etc. La finalul primei zile am avut un consum de 17.7 kWh/100 de km, la o viteză medie de 50 km/h.
A doua zi am parcurs 76 de kilometri cu o viteză de 48 km/h, iar consumul indicat de bord a fost chiar mai mic decât cel declarat: 14.5 kWh/100 de km. După cele două zile, bateria era la 50% și indica o autonomie de 258 kilometri.
Tesla Model Y este, de departe, principalul rival al noului Ford Explorer. În versiunea AWD Long Range, modelul american are o autonomie de 533 de kilometri și un consum declarat de 16.9 kWh/100 de km.
Renault Scenic, în versiunea cu autonomie extinsă de 623 km are un consum de 16.8 kWh/100 de km. Nissan Ariya (baterie 87 kWh, 4WD) consumă 19.9 kWh/100 de km.
După cum bine poți observa, Ford Explorer ține cel mai mult cu casa din acest punct de vedere.
O opțiune foarte interesantă. Au reușit cumva să folosească platforma MEB, cu un interior categoric peste ceea ce oferă ID4, un design mult mai reușit dar la un preț mai mic.