Opel Corsa
Revoluția franceză
Opel Corsa a ajuns la șasea generație. Șase modele de clasă mică care și-au lăsat amprenta asupra unui segment de piață extrem de disputat în Europa. Pentru că Opel Corsa a fost mereu în topul preferințelor publicului care are nevoie de o mașină de oraș, variind între locurile 1 și 5 când vine vorba de clasamentul vânzărilor europene în această clasă.
De zeci de ani, Opel Corsa este principalul concurent pentru modele ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Renault Clio. Este un model bine vândut în toată Europa și preferat de mulți clienți pentru dimensiunile reduse bune pentru oraș.
În 2017, General Motors, grupul american care deținea marca Opel de mai bine de 85 ani, a decis să vândă brandul german și să iasă complet din Europa. Grupul francez PSA (Peugeot-Citroen) a achiziționat Opel pentru suma de 2.2 miliarde de euro. Astfel, Opel face acum parte din grupul PSA, alături de mărcile Peugeot, Citroen și DS Automobiles.
Opel împarte acum platformele tehnice cu modelele mărcilor franceze. Mai mult, Opel caută piețe pentru produsele sale. Dacă în era GM Opel era o marcă strict europeană, acum găsim marca Opel și în America de Sud (în Chile, de exemplu) sau în Maroc. De asemenea, Opel va reveni în Rusia după o absență de trei ani.
Iar Corsa este unul dintre primele modele construite de la zero în colaborare de Peugeot, Citroen și Opel. Rezultatul este o mașină care nu-și pierde farmecul, dar care primește un plus de elan din partea francezilor. Pentru că acum se vede evident că, pentru ei, Corsa contează cu adevărat.
Caaat? 19.000 de euro un 3 cilindri? Doamne fereste...