Motor / Transmisie
Noul Opel Corsa are sub capotă un motor cu trei cilindri de 1.2 litri de origine PSA. Disponibil între trei variante de putere, versiunea de bază este aspirată și oferă 75 CP, în timp ce versiunile turbo pot oferi 100 sau 130 CP. Opel a păstrat și o motorizare diesel în oferta noului Corsa: 1.5 litri cu patru cilindri ce dezvoltă 102 CP la 3.500 rpm și un cuplu maxim de 250 Nm. Constructorul din Russelsheim spune că decizia de a avea un turbodiesel în ofertă este motivată de faptul că există piețe pe care modelele de clasă mică sunt cerute cu motoare diesel, ca de exemplu Spania și Portugalia.
La testul internațional din Croația am putut încerca versiunea de top cu motorizare pe benzină de 130 CP în echiparea sportivă GS Line. Echipată cu cutie de viteze automată cu opt trepte, versiunea GS Line este un tribut adus modelului Corsa GSi de primă generație.
Motorul turbo de 1.2 litri a fost asociat cu cutia de viteze automată cu opt trepte și schimbător în stil cobra, preluat de la modelul francez Peugeot 208.
Motorul cu trei cilindri este ușor vocal, bârâitul specific motoarelor cu trei cilindri fiind destul de prezent în habitaclu. Dar fără a deveni enervant. Puterea este suficientă pentru reprize viguroase, iar cutia automată cu opt trepte este suficient de precisă în schimbări. Cei 130 CP sunt disponibili la 5.500 rpm, iar cuplul maxim de 230 Nm de la 1.750 rpm, ceea ce îl face abil chiar și la turații mici.
Caaat? 19.000 de euro un 3 cilindri? Doamne fereste...