Opel Meriva facelift

1.6 Diesel Turbo (CDTI) 136CP Man6 Cosmo
4.4
de Bogdan Mirică, joi, 13 februarie

Poarta tăcerii

În toamna lui 2010 primeam invitaţie la o lansare statică. „Statică? Adică nu conducem maşina?”, mi-am zis. Da. Aşa cum o sugerează şi numele, a fost o lansare în cadrul căreia doar ne-a fost introdus modelul. Şi ce introducere.

REPORTAJ: Am vazut pe viu nou Opel Meriva 

Prezentările au fost făcute într-un mod spectaculos, în inima unei vechi uzine auto. Şi acolo, în spatele unor pereţi de cărămidă am aflat zeci de automobile de colecţie şi sute de poveşti care s-au străduit să ocupe un loc în memoria mea şi a celorlalţi. Multe dintre ele au reuşit, pe altele le-am uitat.

Nu am uitat însă sumedenia de uşi mari şi albe ale unui subsol care m-a purtat prin istoria Opel, mi-a adus în faţă un Rolls Royce şi uşile sale cu deschidere opusă, pentru a-mi face într-un final prezentările cu noua generaţie Meriva.

O generaţie la care oamenii din Russelsheim au început să lucreze din 2005 şi cu care au decis să se întoarcă la arhitectura cu uşi opuse ale unor modele celebre, cum au fost Admiral sau Kapitan.

De la acea întâlnire şi până în prezent am dat nas în nas de mai multe ori cu noua Meriva. Relaţia noastră s-a apropiat, rezonând uşor de fiecare dată când o vedeam pe stradă sau atunci când o testam.

Opel Meriva 2010 - test drive - Operaţiunea Porţi Deschise

2014 m-a adus însă din nou aproape de monovolumul german. După ce a vândut 330.000 de exemplare ale actualei generaţii, Opel a decis să restilizeze Meriva. Maşina de familie a fost supusă la trei operaţii extrem de importante, pe care le vom analiza împreună în detaliu.

  • eee, joi, 13.02.2014 12:44

    nici o poza cu portbagajul despre care spuneti ca nu v-a placut?

  • Sam, joi, 13.02.2014 13:22

    Daca ii corect ce ati scris acolo si masina chiar cantareste 1518 kg, atunci is surprins. Ii o greutate enorma pentru o masina totusi micuta. Daca stau sa ma gandesc mai bine ii cumva de asteptat daca un Adam cantareste 1100 de kg, cam cat o Vectra din generatia 95-2001. Imi plac mult masinile Opel, dar ultimele modele sunt incredibil de grele.

  • gun cometa, joi, 13.02.2014 13:58

    O tona jumate! Doua secunde ...sa trag aer in piept: AAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA

  • luca dorin, joi, 13.02.2014 20:28

    1 tona jumate...mai tata...daca ramai fara titei ai ce impinge :)) te caci pe tine pana o misti 2 metri....Lodgy are 950 de kile...acuma nu-i tot ala dar totusi mai...19mii de euro....si peste 3 ani ii 9000 de euro pe mobile.de....hai sa avem pardonel...cam mult tata cam mult costa... Oricum am un Opel astra 1,7cdti cosmo... din 2006 ii superba masina...consum mic, etc. 300000 de km...circul mult. Opel ii o masina germana, de calitate.

  • ion, joi, 13.02.2014 21:38

    [unitatea CDTI livrează 320 de Nm începând cu 2000 de Nm.] poate 2000 rot/min

  • familist, joi, 13.02.2014 21:59

    O masinã bunã pentru oamenii civilizati.Ca posesor al uneia care tocmai a împlinit zece ani,sunt foarte multumit si nu as schimba-o decât cu aceasta din test.PS:Nu este pentru cei ce întreabã:,,În cât prinde suta?" sau,,Care-i viteza maximã?"

  • Thor, joi, 13.02.2014 23:55

    Ce daca are o tona jumate, depinde dupa care reglementari prezinta fabricantul grutatea masinii, care poate include sofer estimat la nu stiu cate kg, rezervor plin, bagaje ~50 kg etc Prinde 100 in mai putin de 10 secunde, nu ma intereseaza cate kg are.

  • @gun cometa - planeta, vineri, 14.02.2014 01:28

    asa si ? tinand cont ca are consum la fel ca celelalte din segement ba chiar mai bun desi are 40 de cai in plus nu vad care ar fi problema ? mai lasa nfs-ul ca nu iti iei meriva sa faci liniute si drag race :)

  • TC1900, vineri, 14.02.2014 14:21

    aloo, GM - cura de slabire la toata gama Opel - te rog posesor de astra h ...