Opel Meriva facelift

1.6 Diesel Turbo (CDTI) 136CP Man6 Cosmo

Motor / Transmisie

4.5

Prima operaţie este una care vizează funcţiile vitale ale maşinii. Sub capotă a fost realizat un transplant. Un transplant de tehnologie, care îi aduce noului Meriva cel mai puternic propulsor diesel de 1.6 litri din lume.

Cum era de aşteptat, CDTI-ul cu patru cilindri şi 136 de cai putere ajunge să dea viaţă şi monovolumului cu portiere opuse.

Am făcut cunoştinţă cu noul motor în parcarea unui depozit de la marginea oraşului Bruxelles. La răsucirea cheii mi-a lipsit ceva. Mi-a lipsit scuturarea fină şi vocea răguşită a ceea ce ştiam că se numeşte diesel în gama Opel. Introducerea clasică a fost înlocuită de un vâjâit uşor, discret, timid aş spune. Şi fără vibrato-ul caracteristic.

A fost un prim contact plăcut, pe care îl aşteptam încă de anul trecut, după discuţia mea cu italianul Pierpaolo Antonioli, şeful diviziei de motoare GM, în cadrul Salonului de la Geneva.

Pe un fundal sonor considerabil redus, unitatea CDTI livrează 320 de Nm începând cu 2000 de Nm. E un cuplu extrem de generos pentru o maşină de talia lui Meriva, capabil să imprima un comportament dinamic până dincolo de 3000 de rotaţii, când maşina îşi mai pierde uşor din suflu, iar temperamentul dieselului începe să îşi facă simţită prezenţa la nivel auditiv.

Unitatea este asistată de o cutie cu şase rapoarte, uşor imprecisă, etajată pentru a favoriza consumul.

  • eee, joi, 13.02.2014 12:44

    nici o poza cu portbagajul despre care spuneti ca nu v-a placut?

  • Sam, joi, 13.02.2014 13:22

    Daca ii corect ce ati scris acolo si masina chiar cantareste 1518 kg, atunci is surprins. Ii o greutate enorma pentru o masina totusi micuta. Daca stau sa ma gandesc mai bine ii cumva de asteptat daca un Adam cantareste 1100 de kg, cam cat o Vectra din generatia 95-2001. Imi plac mult masinile Opel, dar ultimele modele sunt incredibil de grele.

  • gun cometa, joi, 13.02.2014 13:58

    O tona jumate! Doua secunde ...sa trag aer in piept: AAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA

  • luca dorin, joi, 13.02.2014 20:28

    1 tona jumate...mai tata...daca ramai fara titei ai ce impinge :)) te caci pe tine pana o misti 2 metri....Lodgy are 950 de kile...acuma nu-i tot ala dar totusi mai...19mii de euro....si peste 3 ani ii 9000 de euro pe mobile.de....hai sa avem pardonel...cam mult tata cam mult costa... Oricum am un Opel astra 1,7cdti cosmo... din 2006 ii superba masina...consum mic, etc. 300000 de km...circul mult. Opel ii o masina germana, de calitate.

  • ion, joi, 13.02.2014 21:38

    [unitatea CDTI livrează 320 de Nm începând cu 2000 de Nm.] poate 2000 rot/min

  • familist, joi, 13.02.2014 21:59

    O masinã bunã pentru oamenii civilizati.Ca posesor al uneia care tocmai a împlinit zece ani,sunt foarte multumit si nu as schimba-o decât cu aceasta din test.PS:Nu este pentru cei ce întreabã:,,În cât prinde suta?" sau,,Care-i viteza maximã?"

  • Thor, joi, 13.02.2014 23:55

    Ce daca are o tona jumate, depinde dupa care reglementari prezinta fabricantul grutatea masinii, care poate include sofer estimat la nu stiu cate kg, rezervor plin, bagaje ~50 kg etc Prinde 100 in mai putin de 10 secunde, nu ma intereseaza cate kg are.

  • @gun cometa - planeta, vineri, 14.02.2014 01:28

    asa si ? tinand cont ca are consum la fel ca celelalte din segement ba chiar mai bun desi are 40 de cai in plus nu vad care ar fi problema ? mai lasa nfs-ul ca nu iti iei meriva sa faci liniute si drag race :)

  • TC1900, vineri, 14.02.2014 14:21

    aloo, GM - cura de slabire la toata gama Opel - te rog posesor de astra h ...