Motor / Transmisie
Prima operaţie este una care vizează funcţiile vitale ale maşinii. Sub capotă a fost realizat un transplant. Un transplant de tehnologie, care îi aduce noului Meriva cel mai puternic propulsor diesel de 1.6 litri din lume.
Cum era de aşteptat, CDTI-ul cu patru cilindri şi 136 de cai putere ajunge să dea viaţă şi monovolumului cu portiere opuse.
Am făcut cunoştinţă cu noul motor în parcarea unui depozit de la marginea oraşului Bruxelles. La răsucirea cheii mi-a lipsit ceva. Mi-a lipsit scuturarea fină şi vocea răguşită a ceea ce ştiam că se numeşte diesel în gama Opel. Introducerea clasică a fost înlocuită de un vâjâit uşor, discret, timid aş spune. Şi fără vibrato-ul caracteristic.
A fost un prim contact plăcut, pe care îl aşteptam încă de anul trecut, după discuţia mea cu italianul Pierpaolo Antonioli, şeful diviziei de motoare GM, în cadrul Salonului de la Geneva.
Pe un fundal sonor considerabil redus, unitatea CDTI livrează 320 de Nm începând cu 2000 de Nm. E un cuplu extrem de generos pentru o maşină de talia lui Meriva, capabil să imprima un comportament dinamic până dincolo de 3000 de rotaţii, când maşina îşi mai pierde uşor din suflu, iar temperamentul dieselului începe să îşi facă simţită prezenţa la nivel auditiv.
Unitatea este asistată de o cutie cu şase rapoarte, uşor imprecisă, etajată pentru a favoriza consumul.
nici o poza cu portbagajul despre care spuneti ca nu v-a placut?