Motor / Transmisie
Testul internaţional cu Opel Mokka ne-a pus în faţa a două dintre cele trei motorizări oferite: 1.4 Turbo şi 1.7 CDTI. Le-am încercat pe amândouă, dar CDTI-ul ne-a intrat la suflet. A fost ca întâlnirea cu un prieten vechi, pentru că este diesel-ul pe care îl cunoaştem deja din gama Opel. În plus, cei de la Opel estimează că va reprezenta peste 50% din vânzări la nivel european.
Spre deosebire de SUV-urile mai mari, combinaţia motor diesel-tracţiune integrală, cu sau fără transmisie automată, nu va fi bestseller-ul gamei. De ce? Clienţii de SUV-uri de segment B nu ies de pe şosea aproape niciodată, iar un sistem 4x4 aduce costuri mai mari şi, în acest caz, cântăreşte doar 65 kg în plus. Transmisia automată va exista însă ca opţiune.
Motorul CDTI de 1.7 litri este acelaşi cu cel care echipează modelele Corsa, Astra şi Meriva şi oferă 130 CP la 4.000 rpm, respectiv 300 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. În raport cu motorizarea de 1.4 litri, acesta oferă reprize net superioare, iar comportamentul său este plăcut încă de la 1.500 rpm. La ralanti, propulsorul nu emite un nivel deranjant de decibeli, însă acesta se face auzit odată ce trecem de 2.500 rpm.
În raport cu principalul său rival, Nissan Juke, Mokka vine cu mai multă putere şi cu mai multe versiuni alături de care este oferit motorul diesel, ceea ce ar trebui să atragă o bază mai mare de clienţi.
Ce inseamnă subiectivitatea ... Am citit ieri un articol despre Opel Mokka de la un site celebru (cu cei 3 prezentatori britanici) realizat la același eveniment de presă. În acel articol se spunea că dintre cele două motoare testate dieselul de 1.7 este vechi, puturos și gălăgios și nu merită comandat și dacă ar fi posibil toată lumea ar trebui să meargă pe varianta 1.4 turbo. Adică exact invers de ceea ce se spune aici. Morala ar fi să nu vă lăsați influențați prea mult de aceste teste și să mergeți să probați mașina!