Motor / Transmisie
Atunci când Porsche a anunţat lansarea noului Macan (numele de lucru a fost Cajun, deci dacă se nimereşte să daţi de această denumire puteţi să ştiţi de unde s-o luaţi), surprizele s-au lăsat aşteptate exclusiv la nivel estetic şi dinamic. Pentru că motorizările şi cutiile pe care le primeşte noul model german sunt deja cunoscute şi răscunoscute din gama a priori a constructorului din Stuttgart. Drept urmare, nu am asistat la vreo revoluţie când am aflat că noul Macan primeşte motoarele pe care le au toate modelele Porsche la dispoziţie. Adică un diesel de 258 de cai şi "benzinele" 3.0 V6 (pe Macan S) şi 3.6 V6 de 400 CP pe (pe Macan Turbo). Tot ceea ce rămânea de văzut era legat de modul în care grefele îşi vor face treaba pe un model care are cu vreo 200 de kilograme mai puţin decât fratele său mai mare şi mai titrat.
Sub lupa Automarket pică în prima fază versiunea S a lui Macan. În combinaţie cu o transmisie PDK cu 7 trepte disponibilă standard, motorul V6 de 3.0 litri reprezintă, totuşi, o noutate în gama Porsche, pentru că unitatea V6 de 3.0 litri nu este prezentă în variantă de 340 CP şi 460 Nm pe niciun alt model al mărcii. Deşi nu este vârful de gamă al lui Macan (versiunea Turbo este cu 60 de cai mai puternică), Macan S reuşeşte să-i strice sărbătoarea nou-lansatului BMW X4 în versiunea sa 35i (3 litri, 6 cilindri în linie), care nu s-a putut lăuda cu cel mai potent şi capabil motor din segment decât câteva săptămâni.
Unitatea de propulsie pe care Porsche a aşezat-o sub capota lui Macan S va fi, probabil, cel mai puţin căutată de clienţi, care vor merge fie pe economia promisă de diesel (6.1 litri medie), fie pe performanţele fantastice afişate de varianta Macan Turbo (4.6 secunde pentru 0-100 km/h). Cu toate acestea, Macan S se află exact la jumătatea drumului dintre aceste două versiuni atât la performanţe, cât şi la consum, ceea ce-o transformă într-un soi de soluţie perfectă pentru cei care vor şi una, şi alta.
Despre transmisia PDK cu 7 trepte nu sunt multe de spus şi, sincer, aş lua-o acasă s-o aşez pe noptieră pentru a privi înainte să adorm. Cert este că cele şapte trepte îşi schimbă radical modul de funcţionare între opţiunile dinamice pe care le ai (Normal, Sport şi Sport Plus), Macan dovedind veleităţi urbane, de şosea, respectiv de circuit în funcţie de situaţia pe care o cere cel de la volan. Notăm şi aici, revenim pe subiect şi mai târziu: faptul că tracţiunea integrală permanentă aruncă în mod normal 90% din cuplu pe spate şi echilibrează ulterior în viraje şi în condiţii de aderenţă precară, urcând până la 90% pe faţă, este dovada faptului că Porsche a avut în plan un singur lucru: un SUV sportiv mai sportiv decât cel mai sportiv SUV construit vreodată până acum.
Prefer sa il pun langa Tiguan si tot acolo sa il si las... Dc vreti voi sa faceti din raia asta de masina un 911 sau mai stiu eu ce aura sportive sa ii dati, nu aveti decat, unul care cat de cat e informat il va vedea mereu ca pe un Tiguan nesimtit de scump... Succesuri baieti in promovarea produselor VAG pe mai departe!