Tinuta de drum
Atunci când auzim expresia "SUV" sport, fiecare dintre noi ne gândim la altceva, în funcţie de experienţele anterioare cu acest tip de maşini. Eu, de exemplu, puneam pe prima poziţie Cayenne, model care mi-a remapat ideea de maşină de acest tip odată cu lansarea actualei generaţii. Mai există încercări reuşite şi în zona M a celor de la BMW sau prin AMG-ul celor de la Mercedes Benz. Ei bine, lucrurile se schimbă odată cu apariţia lui Macan în peisaj.
Chiar dacă nu am avut noroc de a prinde şosele impecabile pentru testul nostru, ploaia făcându-şi prezenţa mai mult decât ar fi fost cazul în momentul în care maşina s-a aflat în garajul Automarket, am descoperit o maşină care se încadrează în categoria SUV-urilor exclusiv prin formă, nu şi prin compoziţie. Asta pentru că S-ul din Sport Utility Vehicle este redefinit şi retuşat de noua compactă a mărcii germane.
Maşina stă excelent pe viraje, iar caracterul subvirator a fost redus la maximum, impresia generală fiind una de hot hatch, nu de SUV. Sistemul de management activ al suspensiilor şi tracţiunea integrală îşi fac treaba excelent şi-ţi dau impresia că te afli într-o maşină care nu iese de pe trasă decât forţată mult peste limitele fizice. De notat faptul că modelul testat nu dispunea de suspensiile pneumatice opţionale şi nici de servodirecţia avansată, elemente care ar ajuta mult Macan mai ales în oraş, acolo unde direcţia standard are nevoie de braţe serioase pentru ca maşina să-şi facă loc prin jungla urbană.
De subliniat şi eficienţa frânelor, care reuşesc să oprească fără probleme maşina în distanţe mai mici decât anticipezi chiar şi pe asfalt umed.
Prefer sa il pun langa Tiguan si tot acolo sa il si las... Dc vreti voi sa faceti din raia asta de masina un 911 sau mai stiu eu ce aura sportive sa ii dati, nu aveti decat, unul care cat de cat e informat il va vedea mereu ca pe un Tiguan nesimtit de scump... Succesuri baieti in promovarea produselor VAG pe mai departe!