Renault Clio
Concurenţial
Gama Renault Clio a trecut printr-o transformare dramatică odată cu apariţia celei de-a patra generaţii, aceasta fiind semnificativ mai generoasă în materie de portofoliu de motorizări şi transmisii, dotări standard şi opţionale şi posibilităţi de personalizare. Noul aspect al modelului de clasă mică de la Renault e proaspăt şi la doi ani de la lansare, iar pachetul de accesorii GT Line aplicat exemplarului testat este o propunere care atrage privirile celor din jur fără să fie stridentă.
Francezii de la Renault au reuşit să facă o maşină dezirabilă care să nu coste mai mult decât rivalii săi din segment, să ofere echipamente comparabile (sau chiar superioare în unele cazuri) şi care să fie în faţa unor concurenţi atunci când vine vorba de unele aspecte-cheie ale unui vehicul.
Exemplarul testat de noi, un Clio 1.5 dCi EDC Dynamique echipat cu pachetul GT Line, beneficiază de o transmisie cu două ambreiaje care se comportă la fel de bine ca unităţile cu tehnologie comparabilă ale rivalilor şi anunţă un consum mixt remarcabil. Maşina nu este perfectă, obiecţiile noastre în privinţa unor aspecte rămânând neclintite, dar pachetul propus este foarte competitiv în ceea ce priveşte segmentul hatchback-urilor de clasă mică echipate cu motoare diesel şi transmisii automate.
Spre deosebire de gama Megane, unde GT Line este o versiune în toată regula, la Clio vorbim de un pachet de opţionale disponibil doar pentru echiparea de top (Dynamique) şi pentru motorizările mai puternice de 90 CP. Pachetul aduce un spoiler faţă sport cu LED-uri integrate, jante cu design specific, ornament cromat pentru eşapament (unul dintre puţinele cu bun gust oferite pentru modelele care nu sunt variante de performanţă), inserţii laterale şi carcase oglinzi şi praguri specifice diviziei Renault Sport. Nu sunt foarte multe elemente, cum nu găseşti nici multă mâncare în farfuriile specifice ale Chef-ilor francezi cu stele Michelin în tolbă, dar pachetul îşi face treaba într-un mod discret şi nu te face să regreţi că l-ai ales.
Masina-i frumusica foc, nu-i vorba. Dci-ul e un motoras incercat si economic si cred ca, in combinatie cu transmisia automata va fi si mai economic. Insa mi se pare un pic neinspirata alegere locului unde s-au facut fotografiile... Mi s-ar fi parut mai potrivita o ambianta citadina, undeva pe o strada cu cladiri interbelice, in fata unei cafenele situata intr-o asemenea cladire. care sa aminteasca de parfumul oraselor frantuzesti, decat un drum de pamant si o padure. Poate, daca s-ar fi optat pentru o asemenea alegere, n-ar mai fi contat nici ca ploua, nici ca-i ceata.