Renault Clio

1.5 dCi 90CP Aut Zen

Motor / Transmisie

4.0

Motorul 1.5 dCi în gama Renault-Nissan-Dacia este precum unitatea 1.9 TDI la Concernul Volkswagen. L-au montat pe tot ce au apucat şi a mers, deşi are câteva ani de la prima apariţie pe piaţă. Există câteva milioane de 1.5 dCi-uri pe şosele, probabil, iar calităţile motorului au fost întărite de-a lungul timpului. Din păcate, când un motor are peste zece ani de la apariţia pe piaţă, nu stă la fel de bine în comparaţie cu rivalii la anumite capitole. În cazul lui 1.5 dCi care intră în echiparea lui Clio, totul ţine de rafinament, rivalii având unităţi ceva mai silenţioase în ofertă şi cu mai puţine vibraţii percepute la bord.

Exemplarul testat beneficia de transmisia EDC cu şase trepte şi două ambreiaje, care schimbă treptele într-un mod cât mai eficient posibil şi care impresionează prin schimbări line de treaptă. Singurele reproşuri pe care i le aducem acesteia ar fi lipsa suportului unui sistem Start-Stop şi lipsa unor moduri dedicate de rulare în afară de ECO, iar aici ne referim la un mod Sport care să asigure un regim ceva mai dinamic atunci când transmisia schimbă singură treptele.

Momentele în care propulsorul este mai puţin rafinat apar la rularea cu viteze mici şi la faza de încetinire care precede oprirea, când putem percepe vibraţii subtile la bord, în principal din cauza subturării propulsorului. La pornire, unitatea nu este pe podiumul segmentului în materie de silenţiozitate, dar nivelul decibelilor nu este problematic în sine, ci doar când îl comparăm cu propulsoarele rivalilor din segment, ceva mai proaspete pe piaţă.

Reprizele oferite sunt bune pentru nivelul de putere şi de cuplu din dotare, maşina nefiind ”lenesă” pentru o subcompactă de 90 CP. De menţionat faptul că rivalii direcţi au 10 Nm în plus deşi au acelaşi nivel de putere, iar puterea maximă este atinsă la o turaţie mai joasă pentru toate propulsoarele la care ne referim mai sus, aflate în echiparea lui Volkswagen Polo 1.4 TDI, Skoda Fabia 1.4 TDI şi Peugeot 208 1.6 e-HDi. Celelalte subcompacte de pe piaţă nu au motoare diesel în ofertă în compania transmisiilor automate, aşa că nu au fost incluse în această comparaţie.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 10:52

    Masina-i frumusica foc, nu-i vorba. Dci-ul e un motoras incercat si economic si cred ca, in combinatie cu transmisia automata va fi si mai economic. Insa mi se pare un pic neinspirata alegere locului unde s-au facut fotografiile... Mi s-ar fi parut mai potrivita o ambianta citadina, undeva pe o strada cu cladiri interbelice, in fata unei cafenele situata intr-o asemenea cladire. care sa aminteasca de parfumul oraselor frantuzesti, decat un drum de pamant si o padure. Poate, daca s-ar fi optat pentru o asemenea alegere, n-ar mai fi contat nici ca ploua, nici ca-i ceata.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 10:56

    Si inca ceva... Dotarea cu transmisie automata, exclude presul de la sofer?

  • Andy, vineri, 05.12.2014 10:59

    Actuala generatie pare cea mai reusita de pana acum, cel putin ca design. Nu inteleg insa directia pe care au luat-o multi producatori pentru folosirea materialelor lucioase la interior...mai ales in zone unde sansele de a se zgaria ireparabil sunt mai mari. Singurul minus mai mare pe care-l percep din test e acceleratia care se apropie de 13sec...limita a ceea ce azi se considera submotorizare (conform multor publicatii). Asta in conditiile in care o masina de 18.000 de euro cam e masina principala sau singura a familiei in cazul tarii noastre si a vremurilor in care traim deci nu se pune problema utilizarii numai in oras. Sper ca urmatoare generatie sa nu schimbe iar designul in proportie de 100% pentru ca nu ar avea nicio continuitate.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:04

    Ai dreptate ... Si ma intreb de ce Renault nu comercializeaza (cel putin in Romania) Clio cu motorul diesel de 1.6. Probabil costurile s-ar duce binisor spre limita de sus a gamei...

  • vianu, vineri, 05.12.2014 11:15

    mie mi se pare mai importanta acceleratia pe celelalte segmente de viteza decat 0-100km/h. Masinuta asta chiar daca arata mai musculos nu e destinata linutelor sau castigarii unui premiu "de semafor". laitmotivul..."la noi in trafic in Bucuresti" nu sta in picioare. Numai la noi in Bucuresti (si la rusi) se pleaca de la semafor in tromba. Restu' lumii, asa, mai spalata merge mai catinel...

  • Sebastian, vineri, 05.12.2014 11:30

    @mishazaitev Nu, preşul este inclus în dotarea maşinii. Dacă insişti să afli motivul absenţei sale în cazul de faţă, situaţia e simplă: l-am scos noi din maşină la şedinţa foto pentru că nu era suficient de curat. Face parte din probelemele cauzate de şedinţele foto în natură:)

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:32

    @vianu Nu-i doar la noi si la rusi... Nici cu grecii nu mi-e rusine...

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:38

    @sebastian Era o gluma, desi e vina mea ca n-am pus nici un semn din care sa rezulte asta. Dar ca sa continuam in aceiasi nota serioasa,iata unul dintre dezavantajele realizarii sedintei foto in padure! Chiar sa va dea dealerul masina cu presul murdar? Chiar sa nu va opriti si voi la spalatorie? Mi-e greu sa cred.

  • zexe, vineri, 05.12.2014 14:07

    francezii au imbatranit cu motorul asta de 1 ,5 dci ... e o rasnita infecta !!!

  • vangheliosu, vineri, 05.12.2014 17:02

    E bine ca amintiti in text, la dotari, de trapa panoramica. Din poze nu mi-as fi dat seama ca e prezenta pe model, ea neaparand in niciuna...

  • SS, vineri, 05.12.2014 18:52

    Imi place masina. Ati scris cateva aberatii, cum ar fi faptul ca pozitia de condus e mai ridicata la clio 4 decat la clio 3, cand e de fapt invers, dar in mare e ok testul.

  • tyd, sâmbătă, 06.12.2014 23:26

    par seriosi reno dar in america au cam distrus mitul nisan, pe noi aici ne pacalesc si pe mert, dar in america e mai greu.....ar trebui sa-si revizuiasca atitudinea fiindca ce vor europenii in america e gunoi si invers

  • ioan, duminică, 07.12.2014 11:43

    acceleratia este 11.9 la suta au gresit cei de la automarket.

  • vianu, duminică, 07.12.2014 16:21

    @ioan eu zic sa-i spanzuram...sau sa ne ofere o tura cu V40-ele

  • george, luni, 27.07.2015 10:54

    buna de tinut gaini in ea ;)