Motor / Transmisie
Motorul 1.5 dCi în gama Renault-Nissan-Dacia este precum unitatea 1.9 TDI la Concernul Volkswagen. L-au montat pe tot ce au apucat şi a mers, deşi are câteva ani de la prima apariţie pe piaţă. Există câteva milioane de 1.5 dCi-uri pe şosele, probabil, iar calităţile motorului au fost întărite de-a lungul timpului. Din păcate, când un motor are peste zece ani de la apariţia pe piaţă, nu stă la fel de bine în comparaţie cu rivalii la anumite capitole. În cazul lui 1.5 dCi care intră în echiparea lui Clio, totul ţine de rafinament, rivalii având unităţi ceva mai silenţioase în ofertă şi cu mai puţine vibraţii percepute la bord.
Exemplarul testat beneficia de transmisia EDC cu şase trepte şi două ambreiaje, care schimbă treptele într-un mod cât mai eficient posibil şi care impresionează prin schimbări line de treaptă. Singurele reproşuri pe care i le aducem acesteia ar fi lipsa suportului unui sistem Start-Stop şi lipsa unor moduri dedicate de rulare în afară de ECO, iar aici ne referim la un mod Sport care să asigure un regim ceva mai dinamic atunci când transmisia schimbă singură treptele.
Momentele în care propulsorul este mai puţin rafinat apar la rularea cu viteze mici şi la faza de încetinire care precede oprirea, când putem percepe vibraţii subtile la bord, în principal din cauza subturării propulsorului. La pornire, unitatea nu este pe podiumul segmentului în materie de silenţiozitate, dar nivelul decibelilor nu este problematic în sine, ci doar când îl comparăm cu propulsoarele rivalilor din segment, ceva mai proaspete pe piaţă.
Reprizele oferite sunt bune pentru nivelul de putere şi de cuplu din dotare, maşina nefiind ”lenesă” pentru o subcompactă de 90 CP. De menţionat faptul că rivalii direcţi au 10 Nm în plus deşi au acelaşi nivel de putere, iar puterea maximă este atinsă la o turaţie mai joasă pentru toate propulsoarele la care ne referim mai sus, aflate în echiparea lui Volkswagen Polo 1.4 TDI, Skoda Fabia 1.4 TDI şi Peugeot 208 1.6 e-HDi. Celelalte subcompacte de pe piaţă nu au motoare diesel în ofertă în compania transmisiilor automate, aşa că nu au fost incluse în această comparaţie.
Masina-i frumusica foc, nu-i vorba. Dci-ul e un motoras incercat si economic si cred ca, in combinatie cu transmisia automata va fi si mai economic. Insa mi se pare un pic neinspirata alegere locului unde s-au facut fotografiile... Mi s-ar fi parut mai potrivita o ambianta citadina, undeva pe o strada cu cladiri interbelice, in fata unei cafenele situata intr-o asemenea cladire. care sa aminteasca de parfumul oraselor frantuzesti, decat un drum de pamant si o padure. Poate, daca s-ar fi optat pentru o asemenea alegere, n-ar mai fi contat nici ca ploua, nici ca-i ceata.