Consum
Renault a făcut o treabă foarte bună atunci când vine vorba despre consum în cazul lui Clio 1.5 dCi EDC, modelul anunţând un consum mixt de 3.7 litri la sută. Până să apară preţurile lui Skoda Fabia 1.4 TDI DSG, care anunţă 3.6 litri la sută, modelul franţuzesc are cel mai bun consum mixt din rândul subcompactelor cu motorizare diesel şi transmisie automată. Peugeot 208 1.6 e-HDi cu transmisie pilotată vine aproape, cu 3.8 litri la sută, un rezultat bun prin comparaţie deoarece prezintă un propulsor de cilindree superioară.
Rezultatul modelul Renault este cu atât mai impresionant prin faptul că maşina nu are sistem Start-Stop, cu care ar fi redus valoarea pentru ciclul urban şi, prin asta, valoarea pentru ciclul mixt.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 6.5 litri la sută cu modul ECO cuplat şi conducând într-un regim normal. Regimul extraurban ne-a adus un consum de 4.4 litri la sută, tot fără să depunem vreun efort deosebit în vederea reducerii acestuia. Pe autostradă, maşina rulează cu 130 km/h în treapta a şasea la 2.650 rpm şi prezintă un consum de 5.3 litri la sută. Introducerea celei de-a şaptea treaptă ar aduce un beneficiu la acest capitol, dar probabil că trebuie să aşteptăm să vină următoarea generaţie de EDC-uri pentru ca acest lucru să se întâmple.
Masina-i frumusica foc, nu-i vorba. Dci-ul e un motoras incercat si economic si cred ca, in combinatie cu transmisia automata va fi si mai economic. Insa mi se pare un pic neinspirata alegere locului unde s-au facut fotografiile... Mi s-ar fi parut mai potrivita o ambianta citadina, undeva pe o strada cu cladiri interbelice, in fata unei cafenele situata intr-o asemenea cladire. care sa aminteasca de parfumul oraselor frantuzesti, decat un drum de pamant si o padure. Poate, daca s-ar fi optat pentru o asemenea alegere, n-ar mai fi contat nici ca ploua, nici ca-i ceata.