Performante
Reglarea evidentă a lui Clio 1.5 dCi EDC pentru a obţine un consum cât mai mic se vede la capitolul performanţelor, modelul francez nefiind la fel de rapid ca rivalii săi. Timpul 0-100 km/h este de 12.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 178 km/h. Toţi competitorii săi direcţi îl întrec la ambele capitole, iar timpii 0-100 km/h sunt între 11.1 secunde şi 11.8 secunde, pe când viteza maximă a acestora trece de 180 km/h.
Pentru că nu avem autostrăzi fără limită de viteză precum au nemţii, viteza maximă a unei subcompacte cu motor diesel şi transmisie automată nu este un factor atât de important pentru noi, dar aceasta contează per ansamblu pentru că trebuie să ne gândim şi cât de turat va fi motorul atunci când rulăm cu viteza de 130 km/h pe cei puţin peste 660 de kilometri de autostradă mioritică.
În cazul de faţă, adăugarea unei trepte suplimentare la transmisie ar rezolva problema şi ar permite rularea la 2.000-2.300 rpm la 130 km/h în ultima treaptă, ceea ce ar aduce economii de carburant însemnate pe termen lung, chit că valoarea consumului ar fi diferită cu câteva zeci sau sute de mililitri la sută.
În ceea ce priveşte timpul 0-100 km/h, lipsa unui mod sport al transmisiei este percepută destul de clar, iar carenţă este subliniată şi de rapoartele ceva mai lungi ale unităţii EDC pentru a asigura un consum bun.
Masina-i frumusica foc, nu-i vorba. Dci-ul e un motoras incercat si economic si cred ca, in combinatie cu transmisia automata va fi si mai economic. Insa mi se pare un pic neinspirata alegere locului unde s-au facut fotografiile... Mi s-ar fi parut mai potrivita o ambianta citadina, undeva pe o strada cu cladiri interbelice, in fata unei cafenele situata intr-o asemenea cladire. care sa aminteasca de parfumul oraselor frantuzesti, decat un drum de pamant si o padure. Poate, daca s-ar fi optat pentru o asemenea alegere, n-ar mai fi contat nici ca ploua, nici ca-i ceata.