Consum
Abordarea curentului downsizing aduce un avantaj semnificativ pentru Renault Clio RS. Vorbim despre un consum mai redus de carburant, aplicat atât pe hârtie, cât şi în viaţa reală. Noul Renault Clio RS se laudă cu un consum de benzină de doar 6.1 litri/100 km în regim mixt. Adică 8.1 litri/100 km în regim urban şi 5.1 litri/100 km în regim extraurban.
În mod normal, comparaţiile noastre în segment nu acoperă cutii automte şi manuale în acelaşi tabel, însă în cazul hot hatch-urilor vom face o excepţie: sunt puţine, iar profilul clientului este identic. Asumându-ne astfel diferenţele de abordare între manuale şi automate, începe să privim peste concurenţii lui Clio RS...
În raport cu alte modele din segment, francezul se prezintă destul de bine, fiind surclasat de Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG în versiunea cu cinci uşi, cu 5.9 litri/100 km. Cifra modelului german sunt egalate apoi de doi rivali cu transmisie manuală: vorbim despre Ford Fiesta ST şi de Peugeot 208 GTi, acestea reuşind acest consum mediu în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, singura oferită în cele două game.
În cadrul testului nostru, maşina a afişat un consum de 12.4 litri la sută în regim urban. Sună mult, dar vă asigurăm că este semnificativ mai buine decât ceea ce putea să facă generaţia precedentă a lui Clio RS. Odată ieşiţi din oraş, consumul de carburant afişat a fost situat în jurul a 6.5 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul afişa aproape 3.000 rpm şi computerul de bord ne prezenta un consum de 8.0 litri la sută. Remarcăm și diminuarea semnificativă a zgomotului motorului la viteze mari, utilă în călătorii, când nu-ţi arde să asculţi cum urlă toba sport.
Consumul în modul urban ar putea fi îmbunătăţit şi mai mult cu ajutorul unui sistem Start-Stop, dar francezii nu au mers atât de departe cu noul Clio RS.
"de banii astia"... cu siguranta nu gasesti nimic de 200CP :) O s-o testez cu prima ocazie!