Tinuta de drum
Eram deja familiarizaţi cu Twingo, precum şi cu toată gama de modele RS a francezilor, dar nu şi cu Twingo RS. Prima întâlnire, urmată de scurta noastră interacţiune, s-a derulat ca în vis, Twingo RS fiind configurat cu dibăcie în ceea ce priveşte suspensia şi direcţia, reuşind să ofere un echilibru suav între un nivel rezonabil de confort pe secţiunile distruse ale drumurilor româneşti şi pe puţinele viraje unde am putut să ne jucăm în voie.
Dacă vă cumpăraţi un Twingo RS, să nu-l echipaţi cu jante mai mari decât cele de serie sau cu anvelope cu un talon mai mic decât cele de serie. Acestea ne oferă un echilibru între confort şi performanţă cum rar am mai întâlnit, iar orice modificare fără un scop foarte bine definit poate să aducă dezamăgiri.
Direcţia lui Twingo nu-ţi solicită foarte mult muşchii şi livrează exact informaţiile pe care le doreai. Nu este perfectă, dar reuşeşte foarte bine să îmbine latura sport a lui Twingo RS cu esenţa sa, cea de maşină destinată aglomerărilor urbane. Suspensia te ţine pe drum până când forţezi nota, moment în care maşina începe să subvireze.
La fel ca Abarth 500, Twingo RS este foarte "jucăuş" la nivelul punţii spate. Dacă nu ştii ce faci cu volanul şi nu forţezi niciodată nota, Twingo RS pare să te ierte, caracterul său prietenos fiind esenţa unei citadine.
Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.