Renault Twingo RS facelift

1.6 16v 133CP RS

Tinuta de drum

4.5

Eram deja familiarizaţi cu Twingo, precum şi cu toată gama de modele RS a francezilor, dar nu şi cu Twingo RS. Prima întâlnire, urmată de scurta noastră interacţiune, s-a derulat ca în vis, Twingo RS fiind configurat cu dibăcie în ceea ce priveşte suspensia şi direcţia, reuşind să ofere un echilibru suav între un nivel rezonabil de confort pe secţiunile distruse ale drumurilor româneşti şi pe puţinele viraje unde am putut să ne jucăm în voie.

Dacă vă cumpăraţi un Twingo RS, să nu-l echipaţi cu jante mai mari decât cele de serie sau cu anvelope cu un talon mai mic decât cele de serie. Acestea ne oferă un echilibru între confort şi performanţă cum rar am mai întâlnit, iar orice modificare fără un scop foarte bine definit poate să aducă dezamăgiri.

Direcţia lui Twingo nu-ţi solicită foarte mult muşchii şi livrează exact informaţiile pe care le doreai. Nu este perfectă, dar reuşeşte foarte bine să îmbine latura sport a lui Twingo RS cu esenţa sa, cea de maşină destinată aglomerărilor urbane. Suspensia te ţine pe drum până când forţezi nota, moment în care maşina începe să subvireze.

La fel ca Abarth 500, Twingo RS este foarte "jucăuş" la nivelul punţii spate. Dacă nu ştii ce faci cu volanul şi nu forţezi niciodată nota, Twingo RS pare să te ierte, caracterul său prietenos fiind esenţa unei citadine.

  • Alex Radoi, vineri, 14.06.2013 11:45

    Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.

  • mircea, vineri, 14.06.2013 11:54

    @Alex Radoi Problema cu Suzuki Swift este că, în baza de date Automarket - construită în funcţie de dimensiunile modelelor - Swift este catalogat în segmentul B (mic, subcompact), în timp ce Twingo este mai jos, în segmentul A (mini). De altfel, dimensiunile ne arată că Swift este mai apropiat de Clio decât de Twingo, chiar dacă se află undeva la jumătatea distanţei dintre cele două modele Renault. Dar ai parţial dreptate, caracteristicile tehnice merită o comparaţie şi cu Swift Sport. Textul va fi completat în curând cu datele legate de modelul japonez. Mulţumim pentru atenţie şi sesizare.

  • Misha, vineri, 14.06.2013 12:11

    Superb. Simplu si performant. Si intr-adevar nu prea are concurenta. Poate ca daca ar fi avut daca PSA mentinea in fabricatie C2 VTS....

  • ScorpyonVAG, vineri, 14.06.2013 13:24

    Superb. 16.000 nici nu pare asa mult, daca ne gandim ca un Citigo 1.0 benzina ii peste 10.000, si daca ne mai gandim ca in 2 ani il vom gasi sh pe piata la un pret de sub 10.000. Ar merita.

  • enjoy, vineri, 14.06.2013 15:05

    Prea tare masinuta ! Imi place mult cum arata.

  • BaditzaEx, vineri, 14.06.2013 15:50

    mi se pare superba masinuta , bine mie imi plac masinile mai iesite din comun , ( cum imi place si Nissan Juke ) :D + o consider masinuta ideala ( la pret & performante ) pt cine doreste Altceva... ma gandesc totusi, daca nu ar fi mai potrivit pe acest twingo, motorul TCe de 120 cp , si 1,2 l ( macar la consum )

  • LauCalin, vineri, 14.06.2013 21:46

    Imi plac mult masinile mici si inteligente. Iar cand mai au si un motor cu "vitamine", imi plac la nebunie. Astept insa si raspunsul celor de la VAG care au promis un Up! sportiv. http://www.youtube.com/watch?v=0Fv8s2ky4Z8 Un test interesant cu masina asta a la Top Gear cu un Twingo la fel ca cel din testul Automarket. Daca va plictisiti, partea distractiva e la 2:20. :)

  • RS, sâmbătă, 15.06.2013 09:40

    Renault merita tot respectul pentru ca mentine pe piata o masina ca asta, cu toate ca nu-I aduce mare profit. Cred ca viitoarea generatie de Twingo RS va fi si mai spectaculoasa.

  • xxx, sâmbătă, 15.06.2013 10:25

    Strict ca design găsesc Twingo 2 o mașina terna și lipsita de personalitate chiar urata pe alocuri, nu știu ce găsiți voi superb la aceasta mașină, Twingo 1 arata mult mai bine, In rest ce poate nimic de contestat

  • CapitanuBurtaMare, sâmbătă, 15.06.2013 21:41

    N-am vazut de ceva vreme o masina care sa arate asa urat..

  • Style, luni, 17.06.2013 10:17

    INTERIOR EXTERIOR categoric, una dintre cele mai frumoase si originale masini din segmentul ei Istoria fabuloasa ca sursa de inspiratie? Cu siguranta! http://4.bp.blogspot.com/-WDJQPrVK5ag/UB2WqRgcpBI/AAAAAAAAAEk/T9nA3F3krQ0/s1600/renault5maxiturbo03fw1.jpg

  • RS, luni, 24.06.2013 20:22

    Merita un punctaj mai mare, dar in fine... As fi preferat sa n-o testeze Sebastian Toma.