SEAT Ibiza facelift

1.2 TSI 90CP Man Style
4.2
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, joi, 15 octombrie

O maşină de culoare

Seat încearcă de ceva vreme să-și găsească un loc propriu pe piața europeană. Marca spaniolă are adepți în Spania natală și începuse să-și câștige un segment de clienți și în restul Europei, dar o criză de identitate a dus această marcă într-un con de umbră.

În acest moment, Seat este marca cu cele mai slabe performanțe din grupul Volkswagen, însă noile modele încearcă să pună din nou Seat pe drumul cel bun. Experimentele de design au fost lăsate în urmă, iar gama are acum o serie de modele de succes, aşa cum este noul Leon. Urmează introducerea SUV-ului compact, și odată cu acesta Seat se poate redresa total. 

Însă ce facem în zona cea mai competitivă din Europa? Vorbim aici de segmentul B - clasa mică - acolo unde se vând cele mai multe automobile pe bătrânul continent. Seat trebuie să supraviețuiască aici cu un model învechit: a patra generație a modelului Ibiza, lasat în 2008. Un facelift a mai dres busuiocul în 2012, dar modelul începe să își arate vârsta.

Am vrut să vedem cum se mai comportă o Ibiza a zilelor noastre și am primit un exemplar dedicat în special publicului feminin: Seat Ibiza Style cu pachet Velvet. Adică un Ibiza mov.

  • S, joi, 15.10.2015 12:54

    Nu ma intereseaza 1.2tsi , mai ales cel de 90cp. Din alea are acuma politia pe polo, vroiati sa ne aratati cat de capabile sunt ? :)) As dori un test cu noul 1.0tsi despre care nu stiu nimic si cu noul 1.4tsi care inlocuieste in gama polo 1.6tdi si care este un motor nou, nu are nimic in comun cu varianta de prin 02-08. Doresc sa stiu daca sunt la fel de tractoare. MS

  • mircea, joi, 15.10.2015 12:57

    @S Vine şi un test cu 1.0 TSI pe o Ibiza FR. Răbdare :)

  • ingerulol, joi, 15.10.2015 15:53

    Ati uitat sa specificati ca 1.2 TSi nu ajunge la 20000 km fara reparatii la distributie . Este plin pe forum-uri . Cumva VW , pe langa Dieselgate are si TSIgate . Au folosit un motor gandit cu role si lant , modificat pe curea de distributie in conditiile in care problemele sunt generate de role :)) halal ... cred ca VW isi va pierde repede din notorietate . Sper sa mai piarda si din pret ca deja costau cat BMW-uri sau Mercedes-uri la promotie . Plus ca nefiind tEdEi nu prea cumpara romanii :)))

  • ingerulol, joi, 15.10.2015 15:54

    1.0 TSi costa pret de plecare 15ooo Eur ?! Cum vi se pare - afacere ?

  • @ingerulol, joi, 15.10.2015 21:28

    Acel 1.2tsi care avea probleme cu distributia a disparut de ceva vreme daca nu stiau. Distributia la acele motoare era pe lant si prost proiectata de unde si problemele. Au schimbat pe distrutie pe curea si au rezolvat-o. Daca vezi curea este ok, valabil pentru toti care pe viitor si-ar cumpara un 1.2tsi la sh , nou nu mai exista pe lant. Toate bune

  • klm, sâmbătă, 17.10.2015 20:55

    Punctaj cam mare pentru concurentul masinilor chinezesti si indiene. Or fi standarde inalte, dar pentru piata din Bangladesh...