SEAT Ibiza facelift

1.2 TSI 90CP Man Style

Motor / Transmisie

4.0

Gama de motorizări pentru modelul Seat Ibiza a fost simplificată. Motoarele pe benzină încep cu cel de 1.0 litri în variantă aspirată sau turbo, motor asupra căruia vom reveni într-un test viitor, continuând prin cunoscutul 1.2 TSI de 90 cai putere, motor care se află sub capota Seat-ului mov pe care l-am pus la încercare.

Cea mai puternică versiune pentru Ibiza facelift este echipată cu motorul 1.4 TSI de 150 CP, iar amatorii de motorină pot alege variante echipate cu propulsoarele 1.4 TDI de 90 sau 105 cai putere.

Revenind la oile noastre, ne reîntâlnim cu motorul 1.2 TSI de 90 CP asociat cu cutia de viteze manuală cu cinci trepte. Propulsorul de 1.2 litri supraalimentat prin sistem turbo este o prezență deja extrem de comună pe diverse modele din grupul Volkswagen. Ne-am reamintit de el așa cum îl rețineam de pe un VW Polo, unde am luat primul contact cu acest motor. Este suficient de puternic, cu rezerve de cuplu suficiente pentru depășiri corecte. Are 90 cai putere dezvoltați la 4.400 rot/min, iar cuplul maxim este de 160 Nm atins la 1.400 rot/min. 

Motorul este eficient și la turații joase și este chiar plăcut la uzul citadin. Este un motor relativ silențios, care își face simțită prezența doar când este turat spre zona roșie. În plus, versiunea de 90 de cai este una "tunată în jos", ceea ce înseamnă că nivelul de confort acustic este mai bun decât în cazul variantelor superioare de putere.

Dacă motorul se achită decent de orice sarcină care îi este încredințată, am fost dezamăgit de precizia cutiei de viteze manuale. De obicei, cutiile manuale din grupul VW erau precise, dar de această dată am avut probleme în a selecta treapta de mers înapoi. Putem pune această problemă pe tinerețea exemplarului testat, acesta având doar 1.000 km rulați. 

  • S, joi, 15.10.2015 12:54

    Nu ma intereseaza 1.2tsi , mai ales cel de 90cp. Din alea are acuma politia pe polo, vroiati sa ne aratati cat de capabile sunt ? :)) As dori un test cu noul 1.0tsi despre care nu stiu nimic si cu noul 1.4tsi care inlocuieste in gama polo 1.6tdi si care este un motor nou, nu are nimic in comun cu varianta de prin 02-08. Doresc sa stiu daca sunt la fel de tractoare. MS

  • mircea, joi, 15.10.2015 12:57

    @S Vine şi un test cu 1.0 TSI pe o Ibiza FR. Răbdare :)

  • ingerulol, joi, 15.10.2015 15:53

    Ati uitat sa specificati ca 1.2 TSi nu ajunge la 20000 km fara reparatii la distributie . Este plin pe forum-uri . Cumva VW , pe langa Dieselgate are si TSIgate . Au folosit un motor gandit cu role si lant , modificat pe curea de distributie in conditiile in care problemele sunt generate de role :)) halal ... cred ca VW isi va pierde repede din notorietate . Sper sa mai piarda si din pret ca deja costau cat BMW-uri sau Mercedes-uri la promotie . Plus ca nefiind tEdEi nu prea cumpara romanii :)))

  • ingerulol, joi, 15.10.2015 15:54

    1.0 TSi costa pret de plecare 15ooo Eur ?! Cum vi se pare - afacere ?

  • @ingerulol, joi, 15.10.2015 21:28

    Acel 1.2tsi care avea probleme cu distributia a disparut de ceva vreme daca nu stiau. Distributia la acele motoare era pe lant si prost proiectata de unde si problemele. Au schimbat pe distrutie pe curea si au rezolvat-o. Daca vezi curea este ok, valabil pentru toti care pe viitor si-ar cumpara un 1.2tsi la sh , nou nu mai exista pe lant. Toate bune

  • klm, sâmbătă, 17.10.2015 20:55

    Punctaj cam mare pentru concurentul masinilor chinezesti si indiene. Or fi standarde inalte, dar pentru piata din Bangladesh...