SEAT Ibiza facelift

1.2 TSI 90CP Man Style

Consum

3.0

Deși propulsorul aflat sub capota modelului Ibiza poate fi numit precursorul actualului curent downsize ce domină modelele de clasă mică, pare acum un fel de tânăr dinozaur printre actualele mini-motoare.

Cilindreea de 1.2 litri este deja mare în comparație cu majoritatea motoarelor de 1.0 sau chiar mai mici. În aceste condiţii, nici consumul de carburant nu este cel mai mic. Cifra oficială pentru consumul mediu este de 4.9 litri/100 km. Vorbim despre o cifră ce plasează acest model Seat undeva la jumătatea clasamentului în aglomerata clasă mică.

Avem modele care consumă 4.3 litri/100 km, precum noul Nissan Micra, dar şi deja celebrul Ford Fiesta 1.0 Ecoboost și o mulțime de alte maşini ce afișează o cifră oficială de 4.5 litri/100 km (Clio, 208 facelift, Corsa, Mazda2 sau Citroen C3). Și pentru a avea un tablou complet, cea mai mare cifră din segment este 5.2 litri/100 km.

În viața reală, însă, și cu doar 1.000 km la bord, Seat Ibiza 1.2 TSI de 90 CP a consumat 7.6 litri/100 km după o utilizare exclusivă în mediul urban. 

  • S, joi, 15.10.2015 12:54

    Nu ma intereseaza 1.2tsi , mai ales cel de 90cp. Din alea are acuma politia pe polo, vroiati sa ne aratati cat de capabile sunt ? :)) As dori un test cu noul 1.0tsi despre care nu stiu nimic si cu noul 1.4tsi care inlocuieste in gama polo 1.6tdi si care este un motor nou, nu are nimic in comun cu varianta de prin 02-08. Doresc sa stiu daca sunt la fel de tractoare. MS

  • mircea, joi, 15.10.2015 12:57

    @S Vine şi un test cu 1.0 TSI pe o Ibiza FR. Răbdare :)

  • ingerulol, joi, 15.10.2015 15:53

    Ati uitat sa specificati ca 1.2 TSi nu ajunge la 20000 km fara reparatii la distributie . Este plin pe forum-uri . Cumva VW , pe langa Dieselgate are si TSIgate . Au folosit un motor gandit cu role si lant , modificat pe curea de distributie in conditiile in care problemele sunt generate de role :)) halal ... cred ca VW isi va pierde repede din notorietate . Sper sa mai piarda si din pret ca deja costau cat BMW-uri sau Mercedes-uri la promotie . Plus ca nefiind tEdEi nu prea cumpara romanii :)))

  • ingerulol, joi, 15.10.2015 15:54

    1.0 TSi costa pret de plecare 15ooo Eur ?! Cum vi se pare - afacere ?

  • @ingerulol, joi, 15.10.2015 21:28

    Acel 1.2tsi care avea probleme cu distributia a disparut de ceva vreme daca nu stiau. Distributia la acele motoare era pe lant si prost proiectata de unde si problemele. Au schimbat pe distrutie pe curea si au rezolvat-o. Daca vezi curea este ok, valabil pentru toti care pe viitor si-ar cumpara un 1.2tsi la sh , nou nu mai exista pe lant. Toate bune

  • klm, sâmbătă, 17.10.2015 20:55

    Punctaj cam mare pentru concurentul masinilor chinezesti si indiene. Or fi standarde inalte, dar pentru piata din Bangladesh...