Interior
Tratamentul standard care îi revine unui model compact atunci când este transformat în versiune de performanţă este aplicat puţin prea subtil la interiorul lui Octavia RS. Diferenţele faţă de o Octavia normală sunt scaunele sport acoperite parţial cu piele şi cu Alcantara, un volan sport îmbrăcat cu piele cusută cu fir roşu, ornamente care imită fibra de carbon montate pe bord şi pe feţele de uşi şi o cusătură contrastantă pentru tapiţerie. Aici, se pare că latura practică a fost mai importantă şi artificiile specifice unor hot hatch-uri au fost lăsate în lista de opţionale.
Scaunele din faţă sunt confortabile şi oferă un nivel corect de susţinere laterală, cu toate că formatul cu tetiera integrată în spătar nu este nici de departe preferatul meu. Avantajul adevărat al lui Octavia RS în acest segment este faptul că este la fel de practică precum modelul standard, ceea ce înseamnă că scaunele pot găzdui fără probleme cinci adulţi şi că portbagajul este mare şi are o deschidere impresionantă. Pentru amatorii de cifre, vorbim despre 590 de litri, cu peste 200 mai mult decât orice hatcback din rândul compactelor de performanţă. Normnal, diferenţele sunt mai mici dacă această comparaţie se face cu berlinele compacte, însă Octavia rămâne una dintre cele mai încăpătoare maşini ale segmentului şi în versiunea RS.
Pe bord totul este amplasat într-un mod ergonomic, comenzile sunt la îndemâna şoferului şi materialele sunt în acelaşi registru cu care ne-a obişnuit Skoda: corecte. Am fi dorit ca sportivitatea modelului să fie scoasă puţin mai mult în faţă.
Nu ar fi stricat nici un buton sport ceva mai bine evidenţiat, actuala formulă având doar sigla "vRS" peste butonul de schimbare al modului de rulare găsit şi într-o Octavia standard. Asta înseamnă că poţi schimba modul de rulare de la Normal la Eco şi la Sport prin apăsarea acelui buton. E adevărat, "Sport"-ul unui RS nu e acelaşi cu "Sport"-ul unei benzine de 120 de cai putere.
imi place octavia rs, dar parca generatia anterioara, mai ales la vremea ei, era mai ok decat asta, cel putin la aspect. ce nu-mi place, in primul rand, e faptul ca PRIZELE DE AER DE SUB DLR, PE LANGA FAPTUL CA-S FALSE, ARATA AIUREA. PARCA E UN CARTON CU NISTE STRIURI :-((( NU PUTEAU SA-L FACA SA PARA REAL, CHIAR DACA-I FALS? P.S. Problema se regaseste si la X5 cu packet M :-(