Skoda Octavia

2.0 TSI 220CP Man RS

Interior

4.0

Tratamentul standard care îi revine unui model compact atunci când este transformat în versiune de performanţă este aplicat puţin prea subtil la interiorul lui Octavia RS. Diferenţele faţă de o Octavia normală sunt scaunele sport acoperite parţial cu piele şi cu Alcantara, un volan sport îmbrăcat cu piele cusută cu fir roşu, ornamente care imită fibra de carbon montate pe bord şi pe feţele de uşi şi o cusătură contrastantă pentru tapiţerie. Aici, se pare că latura practică a fost mai importantă şi artificiile specifice unor hot hatch-uri au fost lăsate în lista de opţionale.

Scaunele din faţă sunt confortabile şi oferă un nivel corect de susţinere laterală, cu toate că formatul cu tetiera integrată în spătar nu este nici de departe preferatul meu. Avantajul adevărat al lui Octavia RS în acest segment este faptul că este la fel de practică precum modelul standard, ceea ce înseamnă că scaunele pot găzdui fără probleme cinci adulţi şi că portbagajul este mare şi are o deschidere impresionantă. Pentru amatorii de cifre, vorbim despre 590 de litri, cu peste 200 mai mult decât orice hatcback din rândul compactelor de performanţă. Normnal, diferenţele sunt mai mici dacă această comparaţie se face cu berlinele compacte, însă Octavia rămâne una dintre cele mai încăpătoare maşini ale segmentului şi în versiunea RS.

Pe bord totul este amplasat într-un mod ergonomic, comenzile sunt la îndemâna şoferului şi materialele sunt în acelaşi registru cu care ne-a obişnuit Skoda: corecte. Am fi dorit ca sportivitatea modelului să fie scoasă puţin mai mult în faţă.

Nu ar fi stricat nici un buton sport ceva mai bine evidenţiat, actuala formulă având doar sigla "vRS" peste butonul de schimbare al modului de rulare găsit şi într-o Octavia standard. Asta înseamnă că poţi schimba modul de rulare de la Normal la Eco şi la Sport prin apăsarea acelui buton. E adevărat, "Sport"-ul unui RS nu e acelaşi cu "Sport"-ul unei benzine de 120 de cai putere.

  • ioi, marţi, 11.11.2014 14:17

    imi place octavia rs, dar parca generatia anterioara, mai ales la vremea ei, era mai ok decat asta, cel putin la aspect. ce nu-mi place, in primul rand, e faptul ca PRIZELE DE AER DE SUB DLR, PE LANGA FAPTUL CA-S FALSE, ARATA AIUREA. PARCA E UN CARTON CU NISTE STRIURI :-((( NU PUTEAU SA-L FACA SA PARA REAL, CHIAR DACA-I FALS? P.S. Problema se regaseste si la X5 cu packet M :-(

  • auto_fan, marţi, 11.11.2014 14:32

    Pe Octavia RS si respectiv Golf GTI / GTD / R e DSG 6, nu 7 cum ati scris la inceputul articolului.

  • ABC, marţi, 11.11.2014 15:03

    Excelenta alegere, au reusit ceea ce si-au pus in gand, sa impace si soferul si sotia acestuia. Eu sunt convins, sa vedem sotia ...

  • TC1900, marţi, 11.11.2014 15:26

    asa ca fapt divers airbagurile laterale nu sunt in dotarea standard si nici AC automat , in schimb xenonul da

  • Andrei, marţi, 11.11.2014 15:49

    Masina asta chiar arata bine,desi nu cred ca divizia RS de la Skoda isi propune vanzari record. reply "ioi" chiar crezi ca nemtii isi propun sa iti arate ceva real,daca-i fals...niciodata, este asa cum este din cauza si pentru ca.

  • eee, marţi, 11.11.2014 16:13

    @TC1900 - nici la passat nu e ac automat standard, ce sa mai zic de octavia

  • ioi, marţi, 11.11.2014 16:52

    @Andrei Pai oricum e un fals, fiindca ideea e ca acolo vor sa para ca ar fi prize de aer, cand de fapt nu-s. IDEEA E CA DACA TOT E FALS, SI SE OBSERVA, MACAR SA-L FACI SA FIE PLACUT OCHIULUI. DACA NU VOIAU SA PARA CA E PRIZA DE AER, TREBUIAU SA FACA BARA CONTINUA PANA LA PRIZA DE AER CENTRALA. LOL. LASA-MA CU MITUL "NEMTILOR".. Si eu am masina nemteasca si tot din grupul VW Audi.

  • bujie Vrs, marţi, 11.11.2014 17:32

    Bai Ioi eu am avut octavia rs generatia anterioara. Alea nu sunt prize de aer "cunoscatorule" ci pur si simplu niste ornamente. Si modelul anterior avea acei faguri si pe ornamentele de la proiectoare. Modelul 2007-2009 era sg care avea proiectoarele direct in bara. Toate le au inclusiv actuala masina care la fel ca si tine tot din grupul Vag face parte si nu are valente sportive cum are Rs-ul. Tare sunt curios ce masina din grupul Vag ai.

  • @Bujie, marţi, 11.11.2014 17:51

    "Bai"... tu macar sti ce sunt alea prize de aer??? cum nu vor sa imite prizele de aer? pai tocmai, ca la prima generatie inainte de facelift erau doar proiectoarele pe lateral si in mijloc sub grila de la radiator era priza de aer pentru radiator. la facelift au pus si acele prize de aer false pe lateral si includeau si proiectoarele. daca nu voiau sa IMITE O PRIZA DE AER, trebuia sa faca la fel ca la prima generatie, inainte de facelift... in jurul farului sa fie bara vopsita, nu cu plasticul ala cu striatii honeycomb. ce nai =ba e asa greu de inteles. daca nu au imitat priza de aer, de ce acele zone sunt negre si su striatii tip fagure??? explica "Bai" am un seat leon cupra 1p, "curiosule"

  • @Bujie, marţi, 11.11.2014 17:56

    tocmai aia zic si eu, ca sunt niste ornamente care IMNITA PRIZE DE AER, CEEA CE E O FALSITATE. DACA TOT E UN FALS, RESPECTIV ORNAMENT, MACAR SA-L FACA SA ARATE A CEEA CE IMITA, RESPECTIV A PRIZA DE AER, CA ASA CUM E ACUM, ARATA CA PL. eu n-am zis ca e priza de aer functionala, dimpotriva... asa ca tu nu esti "cunoscator" nici in ale intelegerii unui text, daramite in a te pricepe la masini. citeste in plm ce am scris.

  • Bujie VRS, marţi, 11.11.2014 21:48

    Nu prea stiu, am un Urs de 650 cp si un Audi Rs 4 din cate stiu singura din tara, dar nu prea stiu ce sunt alea prize de aer. Dc te uiti si la un A4 cu pachet s line are acei faguri chiar mai chiciosi piano black. Iar la audi a 4 standard are niste dungi. Sunt pur si simplu ornamente. Nu incearca sa fure pe nimeni nici sa incante niciun ochi. In program asa se si numesc. Dar noi romanii asa ne este natia, ai dreaq si cand nu ne permitem ceva ne pute. La Bmw seria 5 cu pachet M cum e nu tot asa.

  • Ce vina are..., marţi, 11.11.2014 23:54

    ...masina asta ca nu are "rival adevarat in randul berlinelor compacte"???!!! Ati trecut asta la minusuri... daca o sa testati un Veyron, banuiesc ca o sa treceti la minusuri ceva asemenator :)

  • redalert, miercuri, 12.11.2014 08:35

    4,5 puncte la o skodă adică egal cu bmw, audi sau merţ arată că aceste puncte se dau din ventilator. Ori ăştia au inventat o maşinuţă care (coroborat cu imaginea de marcă) este deasupra puterii noastre de înţelegere (chiar ce noutate au adus ? motor, transmisie ? design ?, preţ?). Şi oare de ce folosiţi sistem de notare sovietic până la 5 ? Ca să le uniformizaţi ?

  • Ion, miercuri, 12.11.2014 08:39

    Pai nu prea multi constructori iau o masina cu aerodinamica echivalenta cu cea a unei caramizi si o transforma in model de performanta. Singurul plus al modelului prezentat este motorul. La tinuta de drum nu o sa se compare niciodata cu un hot-hatch. Asa ca lasati-o in "clasa" compactelor de volum!

  • mishazaitev, miercuri, 12.11.2014 10:03

    VAG vinde bine in toata lumea. Skoda este poate cea mai de succes preluare a unei companii mai mici care a existat vreodata in istoria automobilului. Nemtii au preluat-o si au lasat-o sa se dezvolte fara teama ca modelele fabricate la Mlada Boreslav ar putea sa le faca concurenta. Calitatea masinilor Skoda a crescut odata cu fiecare model. Din toata testele facute de publicatiile de specialitate rezulta ca actuala Octavia are materiale demne de o clasa superioara. Iar unii se dau de ceasu mortii si carcotesc.

  • Peter, miercuri, 12.11.2014 10:29

    Sa am bani, de-asta mi-as lua. Intotdeauna am apreciat "echiliibrul" marcii Skoda.

  • Anonim, miercuri, 12.11.2014 13:08

    Detin o Skoda Octavia 3 adevarat ca nu cu acesta motorizare am un 2.0 tdi 150 Cp cutie manuala si pot spune ca este o masina foarte echilibrata dotari,functionare,ergonomie si consum . Nu este o masina perfecta dar impaca multe din asteptarile unui detinator de autoturism nou .

  • Ion, joi, 13.11.2014 08:34

    Raspuns pentru mishazaitev: Mai scoateti capul din gaoace! Iesiti din tara si o sa vedeti ca in marea majoritate a tarilor din Europa, Skoda se foloseste preponderent ca TAXI.

  • esel, joi, 13.11.2014 10:26

    Lancer Ralliart mi se pare cea mai apropiata. Nu este rival direct dar ma asteptam sa o mentionati.

  • johnny_Zwee, joi, 13.11.2014 11:49

    e frumusica masina, dar modelul anterior lui mi se pare mai atractiv ;)

  • @Bujie, joi, 13.11.2014 12:59

    pai da, habar n-ai ce vorbesti... fiindca nu citesti ce am spus. faptul ca ai bani de masini scumpe nu inseamna ca esti si destept. pai NU ASTA AM SPUS SI EU, DESTEPTULE CA SI LA X5 CU PACHET M E TOT ASA? MAI DA O DATA BACALAUREATUL. BANI DE MASINI AU SI TIGANII CU 2 CLASE. SI AM ZIS CU DEZAMAGIRE CA ARATA DE-A PL PRIZA DE AER, EVIDENT FALSA. AM PUS :-( SAU ESTI SI ORB????

  • @Bujie, joi, 13.11.2014 13:08

    si cum daca nu ne permitem zicem ca pute? pai tu citesti ce scriu sau doar dai din gura ca un apucat? pai daca am avut bani de cupra inseamna ca am bani si de octavia rs. deci atunci, nu vorbesti tu cam aiurea, ca o persoana nu prea desteapta? DAR PROSTUL NU-I PROST DESTUL DACA NU-I SI FUDUL.

  • Bujie Vrs, marţi, 18.11.2014 23:15

    IOI nebunule asa esti tu prost mereu sau azi esti mai prost decat in rest. Tu ce m...a....t....a in c....u....r prize ai la Cupra aia nu tot asa .....FALSE. Cred ca Cupra de la Reviste ptr Copii aia cu masini de colectie si te joci cu ea pe birou iar ziua o lipesti pe bord la Loganul lu tactu.

  • CUR, sâmbătă, 12.09.2015 16:19

    Cum a dica nu e buna pt ca nu are rival? e ceea ce nu v a placut? pai ce fel de profesionisti din spatele blocului sunteti voi ma AUTOMARKET? scrieti numai tampenii...si la marea majoritate a masinilor..toate sunt MAN..stiti ceva? SA MA LINGETI IN PULA!