Calitate / Pret
Skoda oferă cel mai accesibil model de segment compact cu valenţe sportive şi caroserie berlină de pe piaţă. Celelalte berline din segmentul compact au preţuri de achiziţie mai mici decât cel al lui Octavia RS, dar nu se apropie atunci când vine vorba de caii putere din dotare. Spre exemplu, cel mai apropiate model de preţul lui Octavia RS este Volkswagen Jetta 2.0 TSI Highline. Celelalte berline compacte disponibile cu motorizări alimentate cu benzină şi transmisii manuale sunt mult mai ieftine, dar semnificativ mai puţin puternice.
Revenind la Octavia RS, cea mai ieftină versiune disponibilă pleacă de la puţin peste 25.000 de euro. Un Volkswagen Golf GTI, fratele său de platformă şi de motorizare, pleacă de la 26.300 de euro.
Dacă tot suntem aici, pentru ceva mai mulţi bani există Renault Megane RS 265 CP, Seat Leon Cupra, Megane RS Trophy, Ford Focus ST şi Opel Astra OPC. Dar clientul care va alege o Octavia RS nu se va uita la modelele de mai sus decât într-o parcare şi va merge mai departe, în timp ce un client care visează la unul dintre modelele de mai sus nu se va uita nici el la Octavia RS în ideea achiziţiei. Pentru că Octavia RS este definiţia perfectă a ideii de hibrid în sens utilitar: e atât o berlină sportivă, cât şi un hot hatch spaţios. Depinde cum o priveşti.
Ca să fim corecţi până la capăt, în segmentul compact mai existau două berline de performanţă, dar acestea sunt prea puternice şi prea diferite în materie de filozofie de Octavia RS pentru a avea rost să le comparăm.
Vorbim despre legeda numită Subaru Impreza WRX STI Sedan, înlocuită anul acesta de o nouă generaţie - încă nedisponibilă pe piaţa din România - care costă 47.750 de euro. Nu uităm nici de rivalul său direct, o altă berlină compactă de performanţă, Mitsubishi Lancer Evolution X, care se pregăteşte de ieşirea din producţie, cu un preţ de 41.850 de euro.
Ne întoarcem cu picioarele pe Pământ şi afirmăm cu încredere că Skoda Octavia RS vine cu un pachet imbatabil pe hârtie şi mai mult decât rezonabil când îl iei la bani mărunţi atunci când vine vorba despre o versiune de peformanţă al unui model compact de volum. Exemplarul testat de noi a costat 29.000 de euro cu toate taxele incluse.
imi place octavia rs, dar parca generatia anterioara, mai ales la vremea ei, era mai ok decat asta, cel putin la aspect. ce nu-mi place, in primul rand, e faptul ca PRIZELE DE AER DE SUB DLR, PE LANGA FAPTUL CA-S FALSE, ARATA AIUREA. PARCA E UN CARTON CU NISTE STRIURI :-((( NU PUTEAU SA-L FACA SA PARA REAL, CHIAR DACA-I FALS? P.S. Problema se regaseste si la X5 cu packet M :-(