
Smart Fortwo Cabrio
Breloc de oraş
Am apreciat mereu automobilele mici adaptate pentru oraşele aglomerate. Mi se par foarte utile, deşi nu sunt la fel de practice ca un automobil complet şi trebuie să accepţi foarte multe compromisuri. Smart a înţeles acest lucru şi produce de peste un deceniu celebrul Fortwo, modelul care a cucerit aproape toate metropolele aglomerate din lume. A fost şi este singurul model cu adevărat de succes pentru marca Smart. Celelalte încercări, Forfour sau Roadster, s-au dovedit a fi puţin acceptate pentru publicul larg. Cei mai mulţi dintre noi identifică marca Smart cu silueta mică şi bondoacă a modelului Fortwo. Am pus la încercare cea mai recentă versiunea a acestui model în varianta sa Cabrio mhd (Micro Hybrid Drive).
Citeste si
-
4.3/5În garajul Automarket a aterizat Mazda 3. Nu, nu este vorba de vreun facelift sau un nivel de echipare diferit, ci este vorba despre o nouă motorizare. Mazda 3 tocmai a primit un motor de 2.5 litri benzină, aspirat natural, conectat la un sistem mild-hibrid. Versiunea se numește E-SkyActiv G și va reprezenta motorizarea de bază pentru acest model. Citeste tot
-
4.2/5Am testat cel mai nou și, probabil, cel mai controversat model Alfa Romeo. Acesta se numește Junior și este un crossover de segment B, realizat pe noua platformă Stellantis. Totodată, Junior va fi primul model electric din istoria Alfa Romeo, dar pentru moment noi am testat versiunea termică. Citeste tot
-
4.3/5EV3 este mezinul familiei de modele cu zero emisii EV de la Kia. Un SUV subcompact, eficient și accesibil, comparativ cu frații săi mai mari, care trebui să convingă clienții că este momentul să treacă la o mașină electrică. Are șanse? Asta am încercat să aflăm în testul nostru. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.0/5Am călătorit la Barcelona pentru a face cunoștință cu cea mai nouă mașină produsă la noi în țară. Este vorba despre noul Ford E-Transit Courier. Aceasta este prima autoutilitară electrică produsă în România, mai exact la fabrica Ford din Craiova. Cu o baterie de 43 kWh, E-Transit Courier oferă o autonomie de până la 300 de kilometri. Citeste tot
-
4.2/5În ultimul an, industria auto din Europa a fost luată cu asalt de intrarea modelelor electrice fabricate în China. Desigur, acest lucru l-am văzut și noi în România, unde au intrat deja mărci precum MG, Geely sau Lynk&Co. Iată că noi am luat la test cel mai nou SUV electric chinezesc care se vinde în țara noastră. Este vorba despre Leapmotor C10, un atac direct la Tesla Model Y. Citeste tot
-
Luci, vineri, 24.08.2012 12:16
Intr-adevar, pretul este un foarte mare dezavantaj pentru Smart - il face practic sa fie o masina exclusivista. Se adreseaza celor care vor o a doua masina ptr oras si astfel se demonetizeaza ideea de economie - cel care isi permite sa cheltuie 15.000 euro pe o masina ca asta nu cred ca isi mai pune problema consumului de carburant (doar daca este ecologist convins sau vrea sa dea bine, ca actorii de la Hollywood care isi cumpara Prius).
-
LauCalin, vineri, 24.08.2012 13:46
Ping, totusi IQ nu este o masina premium, asa cum este un Smart. Iar acele doua locuri din spate sunt la fel de utile precum la un Porsche 911, adica aproape deloc. Probabil din cauza asta Smart nici nu s-a obosit sa "ofere" 4 locuri. Si nu uita ca portbagajul are 168 de litri cu bancheta rabatata (adica in configuratie cu 2 locuri). Ori acest Smart are 220, o diferenta mare la aceasta clasa. Da, Smart este o masinuta scumpa. Dar a facut vreodata Mercedes masini ieftine?
-
dan_grc, vineri, 24.08.2012 13:46
Sa dai atatia bani pe un Smart poate fi o tampenie, dar sa dai pe o Toyota IQ este o tampenie si mai mare. Cele 10 componente in miscare ale Smart-ului sunt nefiabile? Posibil daca ai cativa neuroni sa crezi asta.
-
dan_grc, vineri, 24.08.2012 14:20
Erai pe strada? Pai nu te plimbai cu FX-ul?:) . Eu astept sa-mi spuna cineva cate Smart-uri a vazut in service , dar sa nu spuna ca sunt putine pe strada ca nu are legatura cica acest aspect. Deci pinguinule si "ceilalti" , haideti, va rog chiar.
-
LauCalin, vineri, 24.08.2012 14:35
Smart e o replica la IQ? Poate ai uitat de cat timp e Smart pe piata si de cand e IQ. In alta ordine de idei, trebuie sa intelegi ce cauta asemenea masini pe piata, altfel le vei considera niste glume: -sunt masini in primul rand gandite pentru oras: mici, se strecoara foarte usor, consuma putin, se parcheaza foarte usor si au loc suficient pentru cumparaturile de la supermarket -asa cum sunt masini premium de la clasa mica in sus, asa pot exista si la segmentul mini. iar in cazul asta pretul nu trebuie sa sperie pe nimeni, pentru ca premium inseamna si scump -masini de genul asta nu sunt adresate celor care isi cauta prima masina si vor sa mearga cu ea peste tot si sa fie buna la toate. Este genul de masina pe care o cumperi sa o folosesti preponderent in oras, pentru ca iti permiti luxul asta (asta nu intelegeti cand spuneti ca este foarte scumpa) si deja mai ai o masina mult mai mare. Ping, IQ este o masina construita inteligent. Nu m-am referit strict la fiabilitate, insa nu uita ca IQ este o Toyota (nu un Lexus) iar Smart este un Mercedes. Nu cer sa fi de acord cu mine, insa calitatea tipic Mercedes, desi unii nu au capacitatea de a intelege asta intr-un Smart se cam vede. Nu trebuie sa iti dai seama de finisajele, silentiozitatea, confortul sau senzatia de lucru bine facut doar la o masina mare.
-
antonny, vineri, 24.08.2012 15:35
si la modelul asta schimbi motorul cu totul ???
-
Alex Radoi, vineri, 24.08.2012 18:16
Inlocuirea motorului la Smart face parte din categoria "miturilor urbane", fiind provenit din lipsa de experienta cu acest tip de motor a "mecanicilor" romani. Mai pe scurt - "nu stiu sa repar, mai bine schimb cu totul". Apropo, oricat as detesta Toyota in ce priveste finisajele (sunt f. slabe), IQ este CLAR la acelasi nivel cu Smart. Nu degeaba ajunge la 18.500eu, la fel ca si Smart. (Pentru ca cel de 21.000 este totusi Brabus, e ALTCEVA). Doua masini MICI si SCUMPE, insa MISTO RAU!
-
adycd11, vineri, 24.08.2012 23:38
Mini One 1.6L,75 CP,140 Nm = 16.926 €.Daca intr-adevar vrei o a doua masina,una mai mica pentru oras,cel putin din punctul meu de vedere ar fi mai bun tot Mini-ul(si asta e doar un exemplu pentru ca nu m-am obosit sa caut alte optiuni).Oricum,cine are atatia bani incat sa-si permita o fita(pentru ca asta e Smart-ul)ma gandesc ca nu prea isi bate capul cu banii de benzina iar parcarile le poate face si cu o masina mai mare,iar daca nu poate atunci se pune problema calitatii lui ca sofer si nu neaparat a masinii.Cat despre strecuratul in trafic nu prea stiu ce sa spun dar ma gandesc ca nu o fi Smart-ul singura masina care exceleaza la asa ceva;oricum nu e o motocicleta.Se poate sa gresesc eu,sa gandesc superficial,si nu vreau deloc sa critic gusturile oamenilor,dar mie masina asta mi se pare inutila.
-
Dinu, sâmbătă, 25.08.2012 23:24
"În realitate, timpul de acceleraţie până la 60 km/oră este mult mai mic faţă de cel al unui automobil normal, Smartul fiind de cele mai multe ori prima maşină care pleacă de la stop, fiind întrecută doar de motociclete" NU inteleg paragraful asta.E mai rapida sau mai inceata decat celelalte masini?
-
adrian, luni, 13.05.2013 13:37
consumul de 7 litri in oras este enorm ptr dimensiunile acestei masini , oricum nu ii inteleg pe clientii acestei marci, scumpa , mica doar 2 locuri ,o prostie.
Tre sa fi nebun sa dai 21000 de euro pe asa ceva.