
Motor / Transmisie
Fiind un automobil dedicat uzul urban, Smart a folosit mereu motoare de cilindree mică. Deşi oferă şi o variantă diesel, cele mai răspândite Smart-uri Fortwo sunt cele cu motor pe benzină cu trei cilindri. Există un singur propulsor de un litru (de fapt 999 cmc), dar este disponibil în mai multe variante de putere. Modelul testat de noi se baza pe motorul de 71 CP disponibili la 5.800 rpm. Cuplul maxim este de 92 Nm la 2.800 rpm. Deşi cifrele nu par impresionante, sunt suficiente pentru un ritm extrem de susţinut de rulare prin oraş. Este drept că modelul Fortwo este avantajat şi de silueta zveltă şi de cele 855 de kilograme ale masei totale. Nu ai crede că un automobil atât de mic poate fi atât de rapid. În ceea ce priveşte transmisia, aceasta a fost mereu călcâiul lui Ahile pentru modelul ForTwo şi Smart, în general.
Smart nu a oferit niciodată o transmisie manuală clasică. A preferat mereu cutiile semi-automate secvenţiale cu mod automat şi comandă manuală din levier sau clapete. Încă de la prima generaţie a lui Fortwo, acestea au fost extrem de lente în a schimba treptele în modul automat. Deşi situaţia s-a îmbunătăţit de la generaţie la generaţie, transmisia rămânea mereu cel mai enervant lucru la un Smart. Acum, la acest Fortwo Cabrio facelift, sutuaţia s-a îmbunătăţit radical. Cutia este mult mai bună faţă de orice Smart cu care am mers. Deşi există un mic lag, treptele sunt schimbate fără să mai aştepţi o eternitate.
Tre sa fi nebun sa dai 21000 de euro pe asa ceva.